AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.023

Kassett i BMW

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Har sett på annonser att många relativt nya bilar har kasettbandspelare istället för CD i mittkonsollen. Är alla dessa import elle såldes det i Sverige helt nya BMW efter år 2000 med kassettbandspelare?? Känns lite stenålder..
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Kassette kanske används/användes mkt utomlands? Hursomhelst har detta inte med import eller inte att göra , E39 med navi t.ex finns bara med kassette i mittkonsolen och cd-växlare i bagaget. Annars var det väl upp till den som köpte bilen ny att bestämma om man ville ha cd i mittkonsolen vilket kanske kostade extra så många valde kassette?
Buspelle
Jag har själv haft navi med kasette i mittkonsollen och cd-växlare i bagaget på min 528 E39 och M5 E39 och det är en ganska bra kombination eftersom man då har möjligheten att använda både kasette och cd. Mina har varit svensksålda så detta är inget specifikt för importbilar. Möjligheten finns ju alltid att sätta dit en cd-växlare om man vill det.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Komplettera med ipodadapter......

:)

/Andy
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Kasset i mittkonsol = CDväxlare i skuffen är min teori. Så är det iaf i min E38. Litet kul då kan man ju spela sina gamla tejpar.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.