|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har sökt en stund nu i forumet men inte hittat något direkt intressant: Ska resa bort i 2 månader och har bilen instängd i ett kallgarage! Är det något som jag bör tänka på under denna relativt korta förvaring? Mina egna tanke gångar: -Ta bort minus på batteriet -Ta bort säkringen till start -Tvätta och damsug Om jag nu tar bort minus på batteriet, ställer det till något problem då? ex: Viktig data försvinner, servicen indikeringen nollställer sig??? Tack på förhand! Less is More | |
|
Jag skulle inte göra nåt särskilt faktiskt. Har min avställd och det enda jag gjort är att koppla till en laddare. Kanske har du nån kompis som kan gå förbi garaget och starta upp den nån gång ibland. Att tvätta och städa bilen är ju trevligt, du får en ren och fin bil när du kommer hem. Annars är det väl bara att åka iväg. Niklas Fransosen |
|
|
Starta upp känns onödigt, bara risk för kondens om man inte varmkör ordentligt. Jag skulle koppla ur batteriet, inte kul att komma tillbaka till ett tomt batteri. Eller underhållsladda förstås. Utan ström kan du tappa ev radioinställningar, mera är det inte. Så får du låsa manuellt eftersom c-låset ju behöver ström. Kolla däcktryck, gärna litet extra. Full tank. Ev ställ av bilen så spar du två månaders skatt och försäkring. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
OK! Tack för era synpunkter! Ställa av bilen hade jag också tänkt att göra! Då blir det full tank, koppla loss batteriet och högre däcks tryck! Tack för snabba svar! MVH Andreas Less is More |
|
| sätt hellre på en underhållsladdare, är schysstare mot elsystemet i längden! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.