AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.521

Vad är rimligt att betala för en E91 325iT -06?

Är sugen på att köra BMW igen och har kikat lite på E91. Har ett par frågor.

Vad tycker panelen är rimligt att betala i dagsläget för en 325iT -06/07 med comfort och dynamicpaketet med max 7000mil? Någon som nyligen köpt/sålt liknande bilar?

Är sportstolar eller M-sport pkt ett lika stort mantra som det var till E46? Personligen har jag svårt att urskilja M-paketet på E91 och ställer mig tveksam till att betala en eventuell merkostnad för detta.

Tacksam för svar!
Sportstolar är i princip ett måste.
M-pkt tycker jag inte är så viktigt då det inte är så snyggt till E90. Endast bakre stötfångaren blev snygg till M-pkt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Håller faktiskt helt Clubsport helt. Sportstolarna skulle vara ett absolut krav för mig om jag letade E91. Lårstödet i de vanliga är obefintligt.

Både E6X och E9X tycker jag gör sig alldeles utmärkt även utan M-paket. Faktum är att jag nästan tycker de ser bättre ut utan. Det blir alldeles för många linjer i fronten i baken på dem med M-paket. Ett par snygga 18" tycker jag räcker alldeles utmärkt för att få dem tillräckligt snygga.

Ett par saker jag skulle kräva om jag letade E9X

Xenon
Hifi
Sportstolar
PDC
Automatisk klima (till skillnad från E60 är den lilla kliman inte automatisk på E9X)

Sedan skulle jag faktiskt nöja mig där förutom de vanliga sakerna såsom farthållare osv.

Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"i fronten och i baken" ska det stå.

Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Med ett nypris på 350 - 400 k så borde "din bil" kota ca: 160 - 180 k men en snabb titt på blocket ger ett spann från 189 till 259 k Länk prutläge?!
Håller med övriga att sportstolar (tillsammans med skinn?) är ett måste men att M-pkt kanske inte är så livsviktigt som på E46/E39.

/Rickard
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Trots att man är M-sportpaketsfantast så håller jag med om att för just E90/E91 så känns detta mindre viktigt. Dels för att standarddesignen är sportigare än för en del andra modeller och dels för att M-sportpaketet i sig är ganska tamt.

Skulle säga att sportchassi och ett par snygga fälgar, gärna 18" gör dessa bilar väldigt "aptitliga".

___
//Ulf
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Med tanke på att nya kostade 219' alldeles nyss så borde en -06 inte kosta mer än 150' ;)
*Tar över stafettpinnen efter simon_en* :D

M V H
Stephan

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tar gärna M-paket tycker helheten blir riktigt bra. Förutom front och akter så får man trevliga 18" fälgar, sportstolar i alcantara, svarta rutlister och sportratten (original är hemsk!).

Jag letar själv nåt liknande och runt 160' har jag riktat in mig på. Annonserade priser och slutpriser är inte samma sak.

STEPHAN, jag körde samma prisresonemang på skoj i en annan tråd, det föll inte väl ut... ;)

STEPHAN,

jag har inte värderat en treserie bil på 4-5 år. Har ingen uppfattning i frågan.

Tack för er hjälp och engagemang. Kör ca 7mil/dag till/från nya jobbet så jag har även 320dT -07 som alternativ, tyvärr är utrustningsnivån oftast begränsad till comfort eller advantagepaket på dessa (pga förmånsbeskattning??) så sportstolar är sällsynt.

Stephan och Björn: Egentligen är ni nog inte helt fel ute då nybilarna som kastades efter kunderna för 219kkr rörde sig om hyllvärmare med minst sagt udda konfiguration och färg (röda). En motsvarande -06 med snikutrustning a'la mobile.de torde ligga i 150kkr klassen idag.

Saker som Klima, Rails, farthållare, multiratt, xenonljus vill jag inte vara utan, oavsett hur mycket fri service och garanti som ingick på kampanjbilarna. Man skall ju trivas i bilen också, annars kan man lika gärna köra Toyota :-)
Visa användare
416
vsurapol
316i -04
Kanske lite sen fråga men..

Är de omtalade snikutrustade 325iT för 219' redan slutsålda?
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Dom gick på ungefär två timmar.Snabba ryck om man vill göra ett klipp.Men det är bara att hålla ögona öppna för det kan säkert dyka upp fler liknande erbjudanden.

E91 Länk
2002tii: Jag måste faktiskt erkänna att din röda E91 såg riktigt läcker ut. Ingick det dessutom xenon och sportstolar på kampanjbilarna? I så fall är det bara att gratulera till kapet!

vsurapol: Det står en hel del nya och lågmilade E91 -08 utan facelift som av annonserna att döma varit till salu sedan i våras/somras. Flera av dem har Bavaria paketen som har allt man vill ha och behöver :-) Torde finnas ett rejält pruttläge på dessa. Kanske inte ända ned till 219kkr men jag skulle inte skämmas att skambuda med tanke på de nybilskampanjerna de kör på den uppdaterade 3-serien nu.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
simon_en;
Jag ville bara vara lite ironisk. Hoppas du inte tog det allvarligt - det var absolut inte meningen.

M V H
Stephan

STEPHAN,

det är helt ok. Är numera mer av en forumläsare dock. Lycka till med värderingarna!

Kristoffer_L,

hoppas att du får prutta ordentligt! Kanske tom prutta mycket vid snabb affär? Kanske på en tjejkörd bejl som säljes pga flytning!...:)

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Stephan och Björn: Egentligen är ni nog inte helt fel ute då nybilarna som kastades efter kunderna för 219kkr rörde sig om hyllvärmare med minst sagt udda konfiguration och färg (röda). "

-En kille på AP köpte tex en silver.

"Ingick det dessutom xenon och sportstolar på kampanjbilarna?"

-Ja.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Om vi spinner vidare på den här värderingen, vad ska man då ge för en motsvarande 325 xiT?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
X-drive: +10-15' gissar jag på. Så är det på Audi i snitt och då borde BMW ligga på samma.

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.