|
|
|
|---|---|
| Hej är det någon som testat eller äger en 330 med den nya motorn 272 hk som vill dela med sig av intrycken? | |
|
Det känns inte som 272 hk är mitt intryck av den. Hade själv funderingar på en sådan motor, innan jag provkörde. Ingen "rock´n roll-motor" om man får uttrycka sig så. Saknas råhet o bett i den maskinen som annars är väldigt skön och modern i känslan. |
|
|
är nog beredd att hålla med helt där. körde dock en automat ska tilläggas, vilket gjorde att man inte fick någon riktig WOW känsla. trycker man plattan o tittar efter ett tag på mätaren så ser man att det går snabbt , men det är ingenting som känns när man väl gasar ... tycker jag iaf. |
|
|
Länk |
|
| Vad ska man köpa för model då? vill ha en nyare 3 serie 07 eller nyare bmw 335 kostar cirka 100 tusen mer än en 330 tycker inte det är värt att betal den skilnaden, | |
| 335an har ju en minst lika platt momentkurva, så en 330 med 272 hästar är absolut inte dåligt. Automatlådan tar som sagt bor mycket av upplevelsen. Om det är värt 100 tusen kronor är något du får provköra dig fram till =) Vissa gillar mycket bottenvrid, andra är mer förtjusta i toppeffekt. | |
| Bilen jag körde hade manuell låda, glömde jag säga. | |
|
Tycker det är märkligt att den inte upplevs som en motor med "bett" i. Effektkurvan tyder på att det är en rolig motor med tydlig spets. Det finns ett par ägare till nya 330i på forumet som kanske kan flika in om vad de tycker? |
|
|
Har haft min i ca 3 månader. Mina intryck om det jag anser vara viktigt för mig: Gasrespons är omedelbar. Detta var oerhört viktigt för mig efter fiaskot med min fd 335a med turbolagg. Känns rejsig med topstyrd prestanda. Drar oerhört hårt särskillt mellan 6k-7k Blev förvånad över hur bränslesnål den är. Blandad körning: 0.88. Jag har haft E81 130i & E90 335i. 330i'n vill jag placera mellan dessa vad gäller körkänsla och motor. Nu har jag siktet inställt på på en M3 sedan.... om några år dvs samt om sambon ger sitt ok... ;-) |
|
|
Norin, såg även att Pavel har startat en tråd om den. Länk Så har du mer att läsa =) |
|
|
inget turbolag på dom nya 335 förhoppnignsvis ;) eller om man hade uppgraderat mjukvaran i dom "gamla" ;) |
|
|
TigerDejan; Hoppas verkligen du har rätt! Lycka till med din nya bil! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.