|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Ska köpa förhoppningsvis min första bmw. Jag har alltid velat ha en E39 (523,525) med M-paket. Men den nya modellen, E60 är inte så dum heller. Nu undrar jag vilken som ni rekommenderar. Antingen en E39 med m-paket eller en "vanlig" E60. E60 har ju sjunkit ganska mycket i pris och man kan få tag i sånt under 200000kr. Vilken bilmodell är bättre? | |
levento |
Jag har kört en e60 520... var inga fel alls med den men fick dock en e39 525 i födelsedags present =) inte bara för att jag fick själva bilen e39 har alltid variit min favorit modell. men du blir inte missnöjd om du köper 525. Har tävlat mot bl.a. c320 och han hade ingen chans kan jag lova dig =) pappas Q7 3.0TDI vs Sonens 525i. |
|
Jag stod inför ett bytesval för en tid sedan. E39 touring mot byte av min E60 sedan. Båda 525i (192hk). E39:an med färre mil. Trots att jag vill ha en touring så kunde jag inte förmå att byta då jag tycker E60:n är väldigt mycket trevligare. Mitt beslut handlade inte om bytesvärdet utan just om känslan för den ena eller andra. |
|
|
Det kanske är ett smartare drag och köpa den nya karossen när man ändå ska äga bilen en längre tid. Hur är skillnaderna mellan dessa bilar, maskinellt, komfort, säkerhet, bensinförbrukning, bagageutrymme(sedan)? |
|
|
Rost? SUPERNATURAL |
|
|
Båda modellerna har fallit mycket i pris den senaste tiden och tittar man framåt så kommer ju E60 att falla mer i kronor räknat men så är det ju oftast med en bil kostar mer i inköp. Är man beredd att lägga uppåt 200' i inköp så hade jag valt en E60 just för att det är en nyare modell. Maskinellt skiljer det inte så otroligt mycket mellan en E39 och en tidig E60, komfort och säkerhet bör ju vara snäppet bättre på E60'n då det är en nyare bil. E39:an känns mer solid och kvalitetskänslan är högre men kvalitetskänsla och verklig kvalitet går inte alltid hand i hand. Den främsta nackdelen med E39 är att vissa detaljer har rostproblem och då de flesta E39 har passerat 6 år så är det inga garantier kvar. ___ //Ulf |
|
Buspelle |
E39 tillhör mina favoriter ur designsynpunkt; tidlös som få. Dessutom delar jag uppfattningen att E39 känns mer solid och ger ett högre kvalitetsintryck än E60. Dock ska man ha klart för sig att E60 är en betydligt modernare bil även om t ex motorbestyckningen kan vara densamma. Det mesta är nog sakligt sett bättre och gissningsvis är valet av en E60 även bättre ur ett ekonomiskt perspektiv. |
|
Jag har precis avyttrat min 530i e39. Med en tår i ögat. Jag hade haft den bilen i fyra år och kört ca 6.000 problemfria mil. En helt fantastisk bil faktiskt. Inom kort kommer jag att handla en 545i e60. Jag återkommer med mer information om bytet och vad jag tycker så fort min importresa är avklarad (planerad att ske inom två veckor). / Jens |
|
|
En fin E60 520 525 -03,-04 som rullat 10000mil får man för 150000kr Snart kommer dem nya femman då rasar E60 ännu mer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.