|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Vad får man betala för en ny V70 II? | |
| Bra val... Har bara kört S80 men den var definitivt en schysst bil! Vad fick du betala? | |
|
Priset landade på 239.000:- Med lite extra utrustning. Tyckte jag var ett bra pris. Mycket nöjd. |
|
|
Det är väl vad en Volvo kostar idag, beror lite på om du har momentum eller summum paket också, men att jämföra en 530i med en 2.0F är ju lite optimistiskt :-) Som sagt jag tycker nya V70 är en helt ok bil, men 2.0F fordmotorn är ingen höjdare direkt. Den är väldigt högt växlad och totalt kraftlös och att ligga i motorvägsfart är direkt plågsamt för öronen så nån vidare komfort får du inte förän du går upp i motorstyrka och då blir prislappen en helt annan. Men grattis till bilen, en ny bil är alltid en ny bil. |
|
|
Är också lite förvånad över hur en 2.0F kan upplevas som tystare än E60 sedan. Precis som coldhex säger är ju utväxlingen katastrolfalt låg på Volvon, BMW arbetar på i en helt annan varvtalskala vid jämförelse. Skillnaderna torde bli till BMWns fördel vid högre hastigheter. Däckljud beror just pga vilka däck man har. Mjuka vinterhjul på 16-tum upplevs säkert som tystare än hårda 18-tummare. Sittkomforten i Volvos stolar är fantastiska och det krävs komfortstolar på BMWn för att nå upp i samma nivå. |
|
|
Kan säga att du hör inte motorn förens du passerar 130 km/h och det e ju inte ofta man gör direkt! Att den är högt växlad stämmer. Men det hör man inte alls. bara ser på varvräknaren! Men någon racer maskin är det ju inte direkt! |
|
|
Det är inte riktigt vad en Volvo V70 kostar idag! Min bil ska kosta enligt prislistan 310.000:- med den utrustning. Men med bra rabatt så landade jag på 239.000:-. |
|
|
Det jag tycker är synd med 2.0f är förbrukningen. Jag hade en som hyrbil och den drog minsann inte lite, även om det var 100% E85 tankat så var det pinsamt. runt 1,3 på endast långkörning. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.