|
|
|
|---|---|
|
Min 325 Tds -97 läcker diesel. Märks vid tomgång. Tidigare startproblem har avhjälpts med byte av förpump i tanken och byte av bränslefilter. Läcker ganska ymnigt vid tomgång. Min bilmek. vill nu byta "packningar" i dieselpump. Är det felet? Eller kan det vara värre än så? Måste hela pumpen bytas. Upplever också att motorn "knackar" lite mer än vanligt. Är det någon som har ngt. tips. undrar novis på bilar | |
| Hade problem med min e46a, befarade det värsta typ pumpbyte lämnade in på verkstad, det visade sig vara två slangar som sitter trångt till under generatorn som läkte. hållaren hade lossnat och slangarna låg och skavde mot något så att det blev hål. kanske du har tur så att det är något sådant. | |
|
Hej, har kollat flera olika forum angaende diesel-läckage. Problemet ar att packningarna i de äldre Bosch-pumparna krymper om man anvander svaelfri diesel (bio-diesel eller svensk diesel). Jag har sjalv tvingats byta packningar paa min 318 tds hogtryckspump efter att ha tankat svensk diesel. Jag bor i Frankrike och har inte haft nagot problem tills jag tanlkade svensk diesel forsta gangen for nagra ar sedan. Packnings-satser finns att kopa fran Bosch eller pa e-Bay i Tyskland. Aven Volkswagen-pumpar lacker : Länk Jag tycker det borde vara Bensin-bolagens skyldighet att informera marknaden om dessa problem da man andrar diesel-specifikationen. Cummins Diesel sande ut en varning 2005 till sina verkstader. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.