|
|
|
|---|---|
|
Hej, just haft inne min 325i Mpkt 01:a med 10500 mil på mätaren för en tidig oljeservice då jag ville åtgärda andra saker också. Tänkte uppdatera priser lite ifall någon funderar på liknande åtgärder som jag gjorde: Oljeservice: 3200 kr. Byta oljenivågivare: 2800 kr. (har varnat med gul lampa första 15-20 sek varje start fast oljenivån är bra, klart irriterande...2800 kr irriterande? Vet i tusan). Byta av bromsvätska: 850 kr. Byte av två spännrullar inkl diagnos: 3600 kr. (haft missljud i början efter start, bara när det är kallt ute. Dock tog denna åtgärd inte bort problemet). Byte av båda länkarmshållarna: 2600 kr. (upptäcktes att de hade börjat glappa, nu är vibrationerna också borta ifrån framvagnen vid hårda bromsningar från högre (<70 km/h) hastigheter). Typ så, sedan monterades takräcke men det var reklamkampanjspris för 1250 kr. Sedan har jag torrsprickor på framlyktorna och får därmed diffus ljusbild, att byta dessa på BMW skulle kosta 4500 kr. Men där tog jag beslutet att jag bara beställer glaset sedan och monterar själv. Någon måtta på det där verkstadsbesöket fick finnas :) Summa sumarum, billigt besök :) Skrivs mycket illa om BMW Solna men jag tycker allt att det var toppenbemötande och bra diskussion kring nödvändiga åtgärder och inte på en gammal bil. Kändes som de tog bra hand om min älskling. | |
|
3200kr för oljeservice? det tycker jag lät dyrt. |
|
| alltid roligt med lite prisinfo. | |
|
Antagligen så byttes kupéluftfiltrena också i oljeservicen därav blir det dyrare... Men 3200kr är inget jag iaf skulle lägga på en oljeservice hur som haver..oavsett byte av kupéluftfiltrena eller ej.. Jag minns att BMW här i Umeå ville ha strax under 2000kr för en oljeservice på min E39:a, men då jag frågade ingick inte kupéluftfilterbyte i det priset. Jag gjorde naturligtvis servicen själv.. Kostade mig under tusenlappen trots införskaffande av någon hylsa och adapter(till oljefilterlocket) + hyra av GDS hall.. Bytte heller inte kupéluftfiltrena ty min första oljeservice var ingenting som visades på displayen utan en "mellanservice". Visserligen har jag också bytt olja+oljefilter när service visades(dvs en gul diod i displayen), men då kontrollerade jag bara filterelementen och tyckte det skulle "gå ett tag till".. Mvh Janne. |
|
| Jag vill minnas att jag betalade 2100 för en oljeservice så sent som i november på BMW Solna. Men det kanske skiljer 1100 på E46 å E90 vad vet jag, men det låter orimligt dyrt! | |
|
Jo, så dyrt var det men det kändes värt att kosta på en sista smörjelse av BMW solna innan den nu går in i > 10.000 mil och ska få bli servad av mig själv och underhållen av mindre statusfyllda verkstäder framöver :) |
|
|
Betalade 2900 för Oljeservice på Förenade Bil, Malmö. 3200 låter som Stockhomspris. Sedan hade jag som första service 10% off med en rabattcheck. Skall ha bromsoljebyte i april så det var intressant att se 800 kr. Det är väl vad dom gör gissar jag, inget mer. När det kommer till inspektion #1 o #2 är man nyfiken på prisnivån? |
|
|
Okej... jag att det handlat om BMW verkstäder men, varför lämnar ni in bilarna hos BMW verkstäder och betalar sånna överpriser? Jag kan förstå att man lämnar in en bil som man köpt ny. Jag lämnade in min 330Ci -01 på Oliservice på en icke BMW verkstad och betalade följande: Oliservice: 1200kr och då användes samma Castrol olja som BMW använder sig av + orginalfilter. Jag passade även på att byta bromsvätsa vilket kostade 80kr! (Kupefiltret bytte jag själv) MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.