AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.039

Jaha, då var bilen såld

Dr
342
Dredd
525d -10
Ja, nu var 4 år av kärlek över. Varje morgon i 4 år har man blivit glad av att köra till jobbet bara pga bilen. Något som slår mig är hur barnsligt förtjust man kan bli i döda ting. Man känner sig ju något korkad när man är över 30 år gammal och inte sover korrekt på hela natten för att man har sålt sin bil. Det var med blandade känslor jag såg en total främling köra iväg med min bil och tanken på att jag aldrig skall få köra den mer skar lite i hjärtat.

Det positiva är ju att man har en importresa att se fram emot och förhoppningsvis en svart 545:a istället för min gamla 530:a...

Tycker inte ni man känner sig lite dum när det känns som om ens tjej har gjort slut eller något, när man säljer sin bil... eller är det bara jag som känner så kanske? ;)
Martin E
Jag brukar jämföra kvinnor med viner och bilar, båda är begärliga och härliga att överdosera och blir bara bättre med åren. Dessutom kan man byta ut dom fast man saknar dom ..

Som J Sewart sa en gåmg att köra formula ett är som att smeka en kvinna till klimax

Mvh Lic: Kvinnokonässör

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ditt inlägg sprider nytt ljus över varför alla värderingstrådar tenderar att spåra ur :-)
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Dredd: Håller fullständigt med dig och har känt samma sak med de få bilar jag sålt. Sitter faktiskt just nu och "författar ihop" annonsen på min 330Ci AC Schnitzer som jag planerar att sälja. Har funderat ett antal gånger vad jag håller på med och varför jag ska sälja en så underbar bil, men svaret finns ju inte så långt borta... den nya bilen som ska ersätta, i detta fallet en M3 E46.

Trotts detta vet jag att jag kommer att känna, precis som du, en otrolig sorg när Schnitzern rullar iväg från mig med nya ägaren bakom ratten. Sömnen, arbetet, träning osv. kommer vara störd av många tankar fram tills dess att den nya kärran står i garaget :).

You are not alone...

Mvh Jimmy medlem i "stödgruppen för försäljning av sin älskling" ;)

Ni
54
Nitte Z4
645 cab M optik -04
X5 3,0d aeropkt -07
Mini cooper seven -07
Håller med er angående att man våndas vid "avyttrandet" av sin pärla. Precis som du Jimmyboy så "författar" även jag ihop annonsen till min Z4:a för en försäljning framåt vårkanten.

Känner även jag en viss vånda, detta hör ihop med alla timmar jag lagt på bilen avseende bilvård samt omtanke överlag kring pärlan. Alla utflykter jag gjort och de minnen som förenats med dessa. Jag ser gärna att en eventuell köpare vårdar bilen lika ömt som jag själv gjort!

Dock så är planerna på en fullmatad sdrive35i något som lindrar separationsångesten något. I en perfekt värld så hade ekonomin kunnat föranleda ett behållande av alla gamla pärlor man införskaffat!
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Martin E: Drar du samma paralleller med värdefallet, att man inte ska vara förstaägare! Och investeringen minskar med åldern men underhållskostnaden ökar istället!
Martin E
steaman
Sannerligen är balansen inte lätt.
Kvinnans skönhet beror på kroppsvård precis som med bilens skönhet beror bilvård , blir den tillräckligt gammal uppstår ett nytt attraktionsvärde inte sant?
Likväl värdet hos det man ser..är hon inte vacker den gamla primadonnan från 1938 Länk

Marknaden med utbud och efterfrågan är det som kategoriskt avslöjar våra böjelser

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.