AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.340

Pruta på BMW-niederlassung

Dr
342
Dredd
525d -10
Tjenare!

Jag planerar som bäst att åka ner och handla ny (begagnad) bil i tyskland. 545 kombi från 2005 lutar det åt. Men nu till saken.

Har någon av er handlat av en bmw-niederlassung och lyckats pruta, i så fall hur och hur mycket?
Det borde ju vara enklare nu med finanskris miljövåg och allt.

/ Jens
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tidigare var det generellt svårt att få ner priset - istället kunde man få EuroPlus-försäkring och en service, men det borde gå lättare nu...

Om du kollar på bmw.de så är det ofta höga priser på begagnat - däremot har jag sett att BMW-ÅF annonserar sina Premium Selection bilar på mobile.de - kolla efter det!: Länk Länk Länk

Mvh
Prutade ner priset med 750 Euro samt fick med nya vinterdäck på alufälg och att exportkostnader ingick. Detta var på Niederlassung Leipzig för 1,5 år sedan. Har dock tidigare handlat på andra ställen(bla Niederlassung Munchen) där det knappt gått att pruta en krona(euro) så det är svårt att säga generellt hur mycket man kan pruta, men i dagens läge borde det vara enklare:)

Jag stod fast vid mitt pris länge och accepterade ej deras motbud. Avslutade med att tacka för mig, men då återkom säljaren efter 2 dagar där han rakt av tog mitt bud - till saken hör att jag visste att denna bil hade stått länge i deras bilhall utan att priset hade sänkts.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.