AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
714

OMGÅENDE hjälp 5hp30 del2//

hej alla

skrev för en tid sen ang. hjälp till min automatlåda. Det small till o sen felmeddelandet Automatlåda Getriebe eller va det heter..:)
har nu forskat o läst som fan ang. ungefär samma problem, vilket många stämmer överens med mina. Det som nu skiljer sig lite är att min INTE vill starta???? INTE i varken sig P eller N eller 4:an eller vad nu den skall starta på. bara står o mal på starten, men inte vill hoppa igång??

Lägger oxå till att när man precis lägger i t.ex "E P" läget , så visas detta i ca 2 sek, sen bara E. sen felmeddelandet Automatlådan. Är mycket förbryllad..

Är nu isärplockad ovan ifrån , kollar just nu den del där spaken ger läget på lådan, laddar oxå batteriet ihopp om att detta skall funka, men är mycket uppgiven nu o all hjälp jag kan få är MYCKET välkommen.

Ha det bra alla o kör lungt, ni som har en fungerande BMW iaf..:)

mvh
chris79

Mu
616
Mustang

540iat -94
Går startmotorn så är det inget fel med automaten som gör att inte bilen startar, då har du något annat fel i motorstyrning/bränsletillförsel.
jo jag har dessa aningar,, har upplevt tidigare att vid snäva svängar o reserven lysand, har bilen faktiskt hoppat till o sen kommit tebax igen..
hoppas nu att det kan vara detta som hänt, o att detta kan ha härlett till att det slutade att driva under en liiten stund..(?) Och i sin tur att ja fick detta meddelandet.... låter ju långsökt , men man kan ju alltid hoppas :)
tacka på förhand

mvh
chris79
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Det börjar bli dags att kolla felkoder nu kanske? ;)

Mvh /Robban
hej alla!
har nu löst alla problem med lådan,,,,,roligt trodde jag. nu till det lite mer tråkiga,,,,anledningen till att det small o det sluta o driva, var liiite mer tråkigt än det ja trodde först.

jupp, kamkedjan är av/hoppat. kuuuul........nepp

skall riva i veckan, fortsättning följer....snyft..

mvh
chris79
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.