|
|
|
|---|---|
|
hej alla skrev för en tid sen ang. hjälp till min automatlåda. Det small till o sen felmeddelandet Automatlåda Getriebe eller va det heter..:) har nu forskat o läst som fan ang. ungefär samma problem, vilket många stämmer överens med mina. Det som nu skiljer sig lite är att min INTE vill starta???? INTE i varken sig P eller N eller 4:an eller vad nu den skall starta på. bara står o mal på starten, men inte vill hoppa igång?? Lägger oxå till att när man precis lägger i t.ex "E P" läget , så visas detta i ca 2 sek, sen bara E. sen felmeddelandet Automatlådan. Är mycket förbryllad.. Är nu isärplockad ovan ifrån , kollar just nu den del där spaken ger läget på lådan, laddar oxå batteriet ihopp om att detta skall funka, men är mycket uppgiven nu o all hjälp jag kan få är MYCKET välkommen. Ha det bra alla o kör lungt, ni som har en fungerande BMW iaf..:) mvh chris79 | |
| Går startmotorn så är det inget fel med automaten som gör att inte bilen startar, då har du något annat fel i motorstyrning/bränsletillförsel. | |
|
jo jag har dessa aningar,, har upplevt tidigare att vid snäva svängar o reserven lysand, har bilen faktiskt hoppat till o sen kommit tebax igen.. hoppas nu att det kan vara detta som hänt, o att detta kan ha härlett till att det slutade att driva under en liiten stund..(?) Och i sin tur att ja fick detta meddelandet.... låter ju långsökt , men man kan ju alltid hoppas :) tacka på förhand mvh chris79 |
|
|
Det börjar bli dags att kolla felkoder nu kanske? ;) Mvh /Robban |
|
|
hej alla! har nu löst alla problem med lådan,,,,,roligt trodde jag. nu till det lite mer tråkiga,,,,anledningen till att det small o det sluta o driva, var liiite mer tråkigt än det ja trodde först. jupp, kamkedjan är av/hoppat. kuuuul........nepp skall riva i veckan, fortsättning följer....snyft.. mvh chris79 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.