AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.099

"Mystisk" tank hittad under huven på 520i - 89

Bl
2
Blueqx
BMW 520i - 89
Hej.

Tänkte kolla hur värmefläktsmotorn mår, eftersom den ger ifrån sig lite missljud.

Kollade lite i Haynes handbok för att se var den befinner sig i bilen, blev lite ställd när bilderna i handboken inte alls stämde överens med hur det såg ut i verkligheten.

Enligt boken skall värmefläktsmotorn sitta vid torpedväggen och det skall vara relativt "rent" runtomkring, ganska enkelt att montera bort/fast.
Men jag har en plast tank som sitter precis där det egentligen inte borde sitta något.

Plast tanken rymmer 1,3L av något, och på den enda märkningen jag kunde hitta stod det "concentrated cleaner" vad är detta var något?
Jag vet... säkert enormt korkad fråga... men tänkte att det är bäst att kolla med er experter först, innan man fortsätter.

Det du ser är troligtvis tanken till intensivrengöringsvätskan för vindrutan.
Om du har Haynes handbok se till att det är till rätt motor, du har M20 efter 92 bytte man till M50.
Je
158
Jesper-5serie
Bmw 524td -85
Bmw 318ti -95
Tycker det låter som intensivspolningen till rutan. På min sitter den längst fram till höger dock.

Har så tidiga modeller intensivspolning? På min aktiverar man den genom att trycka spaken inåt mot ratten, prova fylla på behållaren och se om det kommer vätska då.

/Jesper
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Det är Sverigeutrustning - tillsammans med strålkastarspolare utrustades E34 med intensivspolning för vindrutan, det är meningen att man ska ha lite mer koncentrerad spolarvätska där för extra svår smuts på rutan.
Manövreras genom att trycka änden på torkar/spolarspaken inåt mot rattstången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.