|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte bilen, kom den direkt från BMW Bavaria verkstaden. Dom hade uppgraderat SW i navin. Tyvärr så ville inte Navin läsa DVD plattan. Efter att tagit ut och in den 4-5 gånger, så plöstligt började den läsa skivan och allt fungerade. Ibland låser sig hela Idriven och displayen. Dvs stereon hänger och det går inte att höja, sänka eller stänga av den. Telefonen eller andra funktioner låser sig ocskå helt. Jag måste stänga av motorn helt och låta den stå låst några minuter för att den skal fungera som normalt igen. En dag var också bilen helt nollställd. Alla minnen var borta, språket på tyska osv. Det har hänt 4-5 gånger nu att den låser sig och ibland av sig själv bootar om hela systemet. BMW får inga felmedelanden på bilen som kan ha nåt med detta att göra, men menar att hela CCC modulen måste bytas. Denna kostar 7.500 NOK + några timmars montering och programering. Dvs minst 10.000 NOK. Nån som haft problem med CCC modulen och bytt denna som känner igen sig? Kan det vara en annan, lite mindre kostbar del, man bör testa att byta först? Verkstaden har bytt en 5-6 stk på dessa bilar och menar bestämt att det är den. Mvh Hosse | |
| Har du testat med en annan DVD? Är det mycket fel på skivan har jag märkt att hela enheten kan bete sig märkligt. | |
|
Jag har haft lite problem med I.driven som har slocknat mm. Det verkar ha löst sig med en ny mjukvara som kostade 1500 kr att lägga in. Det var inte exakt samma symptom som du har, men det är ett billigare alternativ. **BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Lus: Nej, jag har inte testat med en annan DVD faktiskt. Det var det första jag tänkte på. DVD spelare eller CD spelare hänger ofta om dom inte kan läsa från plattan. Om då DVD enheten styr massa annat ,så kan det vara det kanske? Koller med BMW på tisdag när jag lämnar in den om inte dom kan testa med en annan platta. Jobbigt bara när felet kommer och går och inte lämnar nåt felmedelande.... Hatar sånna fel. Mats: Jag har uppgraderat till sista mjukvaran, så det kan det inte vara. Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.