|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
| Pea: Vad laddar din? Så fort jag märker att den tappar effekt får jag inhandla in IC. Jag åker till sthlm imorgon och ska provköra en 335i. Ska sedan lägga bud på en annan som jag är intresserad av. Jag har även tänk på att inhandla slutrör med 2 utblås på varje sida. | |
| Jag laddar normalt 0,9 till 1,1 bar beroende på utetemperatur och hur hårt jag vill köra, jag ställer in det som jag vill. | |
|
@Sevak Ska du kolla på den på PlatinumCars eller? =) |
|
|
Starre: Jag har haft 330i, 335coupe och 335d, så det känns mer naturligt att köpa M3. Men jag kan hålla med pea om att som vardagkärra är nog 335.an optimal. Jag har trots allt kvar 335d ett tag till, har inte hittat någon köpare ännu. //Stefan |
|
| Dejan: Dem har väl ingen 335i? Den jag är spekulant på finns ej till salu på nätet. Jag hoppas verkligen jag blir nöjd imorgon då jag för första gången ska köra en 335i. Tror de är en cab jag ska köra. Hur mycket mer väger en cab än en coupe? | |
|
Sevak; Tyvärr måste jag säga att caben gör inte 335:an rättvis. Men förhoppningsvis blir du rätt nöjd ändå. //Stefan |
|
| En fråga bara till tobias, heartware, hillstreet: Ni 3 har lagt upp era bilar på garaget.org där har ni angett att ni har allt i från 370-390 hk. Är detta i motorn eller på hjulen? | |
| Stefan: De hade bara en cab inne med manuell låda. Väger den mycket mer eller du kanske menar något annat? Såg att de sänkt din 335d idag hoppas den blir såld och att du blir nöjd. | |
|
Körde en cab i sommras och den kändes inte lika pigg som coupén. Men du ska självklart testa och bilda dig en uppfattning om motorn. När du sedan väljer en coupé kommer du känna skillnad. Det gjorde jag. Jag har plockat bort Ac-schnitzer fälgarna och lagt på 230-19 tum med helt nya sommar puckar i stället. Har fått några skambud i veckan men vi får hålla tummarna att den blir såld snart. //Stefan |
|
|
För min del gäller det effekt i motorn. 335i har ca 320 hk orginal så med ett trim som ger ca 70 hk så hamnar direkt på 390 hk :-) Med IC och downpipes samt vassare mappning av motorn (steg 3 Procede) så räknar jag kallt med 430 hk, dvs motsvarande ca 390 hk på bakhjulen beroende på dyno. |
|
|
@Sevak Menar PremiumCars :) , sen finns det en annan coupe i sthlm också med CF tak o lite annat smått och gott :) Har 335 , 320hk original ? :S var hittar jag dom uppgifterna ? |
|
|
Den med CF taket är krockad. Jag snackade med säljaren för nån dag sedan och det slutade med att han slängde på luren i örat på mig när jag ställde lite frågor om just detta... Ett inte helt seriöst förfarande i mina ögon. // Thomas |
|
|
Bara för att en bil har varit krockad betyder det inte att den är spetälsk för all framtid. Det beror ju på hur hårt den varit krockad och vem som har lagat den. Ett exempel är den blå M5 E60 som sattes i ett träd i Norrköping av en liten spoling. Den bilen fick en helt ny kaross och alla komponenter flyttades över till den nya karossen. På vad sätt skulle en sådan bil vara sämre än en ny? ______________________________ //Lövet |
|
| Jag har med hört att den med CF tak har varit krockad och den va ej utrustad med m-paket från fabrik. 399 000 har de sänkt priset till nu. De borde sänka 50 000 till. Men som Andreas säger de beror på hur hård smäll den fick. Men man kanske inte vill ha en bil som är omlackerad. | |
|
Naturligtvis beror det på hur hård smällen varit, men eftersom BMW byggt fler än bara en st 335:a så blir valet ganska enkelt. // Thomas |
|
|
för dom pengarna tror jag aldrig att han kommer få sålt den , speciellt inte om fler folk vet att den vart krockad o så , kanske inte vill ha omlackad bil som någon skrev här ... den e ju trots allt 2 år gammal också ... runt 350 är ett okey pris för den tycker jag ... idag är sista dagen för mig att besluta om jag ska ha en 335 eller inte :) jösses , svårt ... imorgon ska den beställas isåfall :) |
|
| Det är bara at köpa! | |
|
vilket e bara att köpa , den krockade med CF eller en helt ny ? :D eller både och :P haha |
|
| Köp allt! | |
|
Provkörde 335i coupe idag sjuk bil. Fy fan va den går och vilka bromsar. Men väldigt spårig då man bromsar hårt. Tyckte också att från stillstående så fick den ej bra grepp. Kanske pga av underlaget och friktions däcken. Testade att byggda ihop en och hamnade på ett slut pris på 460 tusen efter rabbat (Manuell och utan navi). Fick 57 000 i rabbat. Hur fan tänker folk som annonserar ut sina bilar som är 2 år gamla, rullat 3-4000 mil och de begär 350-400 tusen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.