|
Sida 4 av 8
|
|
|---|---|
Buspelle |
Heden: Eller manuell låda eftersom trimpaketet även levereras till denna. |
| Låter lite futtigt med bara 20 hp och 50 nm, den enklaste piggybacken ger 50 hp och 80 nm. själv har jag haft minst 100 hp och 120nm mer i min i snart 3000mil. | |
|
Buspelle => Jo,men DKG-lådan får ett högre vrid ;) Javisst är det en ganska restriktiv effektökning, men eftersom garantierna bibehålls så kan det säkert tilltala vissa kunder. Mvh/ Niclas |
|
|
@PEA ska du peta in trim osv i denna bilen du ska få nu också ? =) innan garantin är slut menar jag ... |
|
|
Ja det kommer jag och göra, grejerna ligger redan i garaget, Vishnu V3, helix intercooler,downpipes, annat insug, samt jag har en vatten/methanol insprutning på g, vid de tester som gjorts i USA med samma trim kommer den att ge mellan 410- 440 hästar på hjulen, vi får väl se. Ska bli spännade att se om bilen håller. |
|
|
o fy fan =) här e vi inte rädda om några garantier inte =) haha säg mig , hur många mil ska den ha rullat tills den är inkörd ? =) |
|
|
jag högprioriterar inte garantin, får väl ge den 100mil innan jag hänger på grejerna,mest för att se att det inte är några fel på bilen från början. Annars är jag en vän av tanken,att det är lika bra att låta den vänja sig från början. |
|
| pea> OEM-insuget en flaskhals ungefär from när? | |
|
HFR, menar du vid vilket hp uttag som std insuget har restriktion, i så fall är det vid 360 whp. Vad menas med OEM insug. |
|
|
Original Equipment Manufacture Mvh Johan |
|
|
OEM=Original Equipment Manufacturer vilket tolkas som orginaldel. |
|
| Så går det när man såsar med svaren... Ingen som är sugen på en SAAB då?... | |
|
Jag kommer inom kort att inhandla en 335i är det tänkt. Tänkt trimma via obd detta ska ge ca 370 hk och 520 nm, sen har jag tänk beställa RissRacing Cattade DP och även bms dual cone intake. Jag kommer ej att köra på bana och när jag väl pressar bilen så gör jag inte de så länge. Tror ni original IC håller? De jag ska trimma hos säger att de kan ställa in ett laddtryck på 1-1,2 bar. Jag kommer nog välja 1 bar. |
|
| Håller för att kyla förstås. | |
|
Under normal körning med lite hårda accelerationer funkar det bra med OEM IC (lärt mig nåt nytt,tack) , bättre i vårt klimat än i varmare land. Men gör du max accelertioner från 50 till 250 kommr du att tappa effekt pga av att styrdatorn drar tillbaka timing. Ju varmare desto mer. Du kan kompensera med race bränsle eller methanol /vatten insprutning. |
|
| Pea: Kommer jag märka ifall att den tappar effekt? | |
|
Sen kan man ju alltid fixa utseendet till det bättre. Faceliften är riktigt snygg måste jag säga. Länk //Stefan |
|
|
pea: har du beställt sedan eller coupé? Jag har reserverat en M3 sedan, men man kanske skulle slå till på en 335i och köpa trim i stället. Efter allt man har läst och hört från er grabbar så låter det ju onekligen som ett bra alternativ //Stefan |
|
|
Sevak, du kommer att märka det, det känns som om bilen tappar luften. Ic är ingen dum grej om du moddar bilen, dels får turbona jobba mindre. Pga att du får mindre tryckfall mellan turbos o insug,så du spar även turbon. Stefan jag har beställt en coupe. 335an känns bättre att köra till vardags pga av ett mycket bättre effektregister i normala varv, |
|
|
StefanL: Har åkte båda bilarna trimmade E92 335 och M3E92 inget lätt val måste jag säga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.