|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
| har bara fått 6% som ett typ "första" rabatt eller vad man ska säga , när det är dags att sätta sig ner på riktigt med honom o säga va man ska beställa och göra det så kan man nog fixa till lite ... | |
|
Så här skulle min spec se ut om 335 coupe hade varit min nästa bil. Läder Dakota Svart (Del av M Sportpaket) M LM Fälg 225 (Del av M Sportpaket) M Sportpaket Multifunktion i ratt Stöldlarm med Fjärrkontroll Elektriskt infällbara ytterspeglar Ej Modellbeteckning Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package) Rökarpaket Sätesinställning elektrisk, med minne för förare Isofixfästen Sportstolar Förvaringspaket (Del av Comfort package) Stolsvärme fram Armstöd fram (Del av Comfort package) Interiörlist Aluminium Glaciär silver (Del av M Sportpaket) Park Distance Control (PDC) Bak och fram (Del av Comfort package) Regnsensor (Del av Comfort package) Xenonljus Klimatautomatik (Del av Comfort package) Farthållare med bromsfunktion (Del av Comfort package) Belysningspaket (Del av Comfort package) BMW Professional Radio med CD (Del av Comfort package) HiFi Högtalarsystem USB-Anslutning M Sportchassi M Lädersportratt (Del av M Sportpaket) M Aerodynamikpaket (Del av M Sportpaket) Extrautrustning för 97.000 brutto, jämfört med ca 30-40' blir nästan småpengar på en i övrigt dyr bil. Tycker JAG.. |
|
|
Klimatautomatik (Del av Comfort package) Farthållare med bromsfunktion (Del av Comfort package) Belysningspaket (Del av Comfort package) BMW Professional Radio med CD (Del av Comfort package) HiFi Högtalarsystem Park Distance Control (PDC) Bak (Del av Comfort package) Regnsensor (Del av Comfort package) Xenonljus Ej Modellbeteckning Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Comfort package) Rökarpaket Sätesinställning elektrisk, med minne för förare Isofixfästen Sportstolar Förvaringspaket (Del av Comfort package) Stolsvärme fram Armstöd fram (Del av Comfort package) Multifunktion i ratt M-Ratt/Växel M Sportchassi Läder Dakota Svart så ser ju ungefär min ut änsålänge iaf. kan inte välja mellan halv och helskinn , med förmodligen likabra o ta hel. sen tycker jag han snålar lite på rabatten också , men ska som sagt fixas till när det väl gäller. |
|
|
Får du inte minst 10% rabatt så är det bara att hitta en annan ÅF. OM jag kan få 8-9% när det var bra tider så borde man kunna få mycket mer nu när det är finanskris. |
|
|
jo jag tycker fan också det ... 8-9 är ju det minsta man kan räkna med idag tycker man...dom tycker att dom säljer så mkt bmw bilar till företag så dom behöver inte pruta mkt till privatnissar... märkligt att han räknar på så lite från början , man tycker han kunde räknat på 8% till o börja med , så kunde jag få upp det till 10 när det väl gäller... det har ingenting att göra med att jag har inbyte da ? nae ? |
|
|
Gör en färdig specifikation på bilen som du vill ha den. Gå sedan till flera olika ÅF (eller maila) och be om offert. Inbyte påverkar rabatten i stor utsträckning om det är en modell som de tror de själva kommer att få sälja billigt (= icke ny BMW) E9X är en ganska ny modell också vilket gör att den är attraktiv trots en ganska hög prissättning. Utgående modeller rabatteras mycket mer. ______________________________ //Lövet |
|
|
Jag har en Audi TT 2.0TFSI -08 i inbyte. Får la ta och maila olika ÅF och begära offert, men sen kommer det ju till pris på min bil, tror dom vill se den live också egentilgen , men kanske går fixa ändå. Så man har något ungefärligt pris på den iaf. |
|
|
8% rabatt blev det till slut. får duga med det :) hyffsad affär blir det ändå. tycker han kunde släppt lite till men det gick inte hur mkt jag än försökte :) |
|
|
Jag begärde offerter från fem olika BMW Åf. 6-7% är vad dom automatiskt ger om man inte är kund sen tidigare. Att jag tillslut fick mycket bättre bud hos min lokala åf än dom andra är nog ingen slump. Detta var i november. Vet inte hur det ser ut i övriga landet men M-Bilar i Västerås säljer nya bilar som aldrig förr. Dom märker då inte av nån finanskris. |
|
| Vad fick du för leveranstid? | |
|
har inte beställt bilen ännu , ska beställa senast fredag tror jag ... men han sa att jag bör räkna med 3 månader ... så slutet av Maj , början av Juni ungefär ... när beräknas din vara klar ? |
|
|
pea: Om du menar mig så fick jag 14 veckor pga att det inte tillverkades några 335i i januari. Om jag hade tagit 330i istället så hade jag fått den efter normala 9 veckor. |
|
| Leverans vecka 18, så där kul. | |
|
oooo fy fasiken....antar väl dock att jag också kommer få någonting liknande. 3 månader bör väl vara ca 12veckor +- 2 kanske ... |
|
|
Vecka 18. Perfekt. Då är det torrt och sopat på gatorna. Desto roligare med ny kärra... |
|
|
@Clubsport Då ska du få din denna vecka eller ? :) |
|
|
TigerDejan: Så var det tänkt men det blir först nästa vecka. Bilen kom till Halmstad i fredags. Dom tror att det ska ta ca 10 dagar att få hit den. |
|
| Halmstad , fan va spännande , jag ska ner till SkandiaTransport idag och lämna saker :) va är det för färg på den ? :) | |
| Montegoblå! | |
|
Ytterliggare ett skäl att välja DKG-lådan :) Länk Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.