AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.387

Bmw 335 spec , något man bör och bör inte välja till ?

Sida 2 av 8
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Visst står det 10825:- på hemsidan, men det tillkommer en massa detaljer vid monteringen, tex luftstyrningar, avtäckningar mm.
Det totala priset blir således ca 15.500:- EXKL lackering (+ 5000:-?)

Så i runda slängar ca 20.000:- lackat och klart...

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Kan ni hjålpa mig med era råd, funderar på en mattsvart eller titaniumfärgad till min nya vita 335a med allt annat svart, vad tycker ni?

Länk
Alla delar skulle kosta runt 12.500 att köpa till min E90.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Att bara ta fronten från m-paketet tror jag blir hyffsat epa.
Likaså att ta "aero-fronten", ser inte homogent ut, "realcar-känslan" är påtaglig.
utseende är en smaksak, men jag hade aldrig aldrig köpt en E92 för en halv mille utan m-pak, pga att jag gillar utseendet. men alla är vi olika. vissa gillar std-bilar med 19"are tex..

såvida du inte älskar krom så kommer du ändå få lägga till shadowline (5K), ev större hjul (12-14K), m-ratt (1K) och piffigare klädsel (5-19K) och då är du snart uppe i de 28k brutto som m-pak kostar..

Sevak>
utan att göra en alltför seriös analys så är bmws lilla hifi 676 relativt jämförbar med volvos high performance (om du syftar på S80N).
std-paketet låter ungefär snäppet bättre än en klockradio från Jula, funkar att lyssna på ljudböcker med.
TigerDejan:
Vad har du tänkt dig för färg på bilen?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
pea> titanium, blir för mycket svart annars. blir skitsnyggt mot svart lack o shadowline.
helsvart-trenden för fälgar känns lite 2008 ;) funkar på 997 Gt3 dock, ska erkännas.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
hoppsan, läste för fort.. Vit lack var det :)
ja då är det lättare att kunna överväga svarta fälgar.
men jag hade nog ändå valt titanium, av ovan nämnda anledning.
hrf: Om ljudet är likvärdigt så duger det för mig. Vad står std för?
Annars ska de väl gå att uppgradera med detta?
Länk
Hifi-system Alpine
std=standard:-)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
pea:
Titanium utan tvekan! Kommer bli roligt att möta din bil på Götets gator!
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
@Clubsport
Blir nog att jag köper svart ...
Funderar dock på spacegrå och sparkling graphite också ...

@HRF
Ja det kanske blir lite epa varning faktiskt , men det skiljer ju inte supermkt på sidokjolarna tex , och baken är väl hyffsad som den är , därför tänkte jag man kanske bara kunde slänga på fronten , för den är lite halvtråkig ...

28k för M-Paket tycker jag inte känns supermotiverande , man får inte super mkt för dom pengarna direkt förutom en snyggare bil utseendemässigt. 13 lax på schmiedmann + lack för M-Paket.
Sen är det lite shadowline hit och dit , inget annat jätte skoj precis.
Njaa vettefasiken faktiskt...ska tänka på det iaf.
Ti
534
TigerDejan
så det priset på Aerodynamikpaketet på BMW sidan där det står att den kostar 12925:- , det är ENDAST för kittet olackat och omonterat ?
Ja, det är omonterat och olackat.
Ti
534
TigerDejan
ahaa okey då förstår jag =) tyckte det var liiiiiite väl billigt annars :)

hmmm då kommer vi inte fram till någonting mer speciellt man kan välja egentligen :) då får jag sätta mig ner o finslipa lite på specen...

Comfortpaket
Hifi (minsta)
M-Ratt/Växel
Rökarpaket
Halvläder
Ej Modellbeteckning

så ser det ut än sålänge iaf.

tänkte på det med , värmereflekterande vindruta kostar 2700 , men när man klickar på info så står det att man kan få den för 1400 om man väljer Comfortpaketet....men det går ju inte att välja Värmereflekterande vindruta INNE I comfortpaketet ... hur fungerar det egentligen ?
Ti
534
TigerDejan
samma sak med avbländbara inner och ytterbackspeglar ... ska kosta 3200 istället för 5000 ...

eller det kanske tillhör något "gammalt" comfort paket ?
pe
771
pea
BMW M3 E92
De har kampanj på comfortpaketet nu , tror jag betalade 5000,00 för detta.
Annars var rabatten 9-10 % .
Tycker du ska lägga till stjärneker 230, svankstöd, larm, tonade rutor, interiöslist aluminium finslipad eller svart högglans, anslutnings möjlighet till stereo typ usb. Det och lite till skulle jag valt till om jag skulle köpt en fabriks ny. Sen tror jag de blir svårt att sälja en 335i utan läderklädsel.
Ti
534
TigerDejan
aa jag vet det är kampanj på det nu...men iom det står att man ska kunna välja till dom sakerna jag skrev i comfortpaketet , men man kan inte ... så om det hade varit ordinariepris så hade man kunnat välja det ?

men iom det är kampanj så har dom valt ut en viss utr. då eller ?

@PEA
men du hade igen bil i inbyte eller ?
du fick alltså 9-10% på den andra utr. du valde ...

@SEVAK
fälgar är inte aktuellt då jag ska slänga på egna 20" så småningom, däremot ska jag ha dom andra sakerna i åtanke o kolla lite närmre på dom.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bilen kostade enligt listan 550, och så fick jag 55 i rabatt.
Det spelade ingen roll om jag lämnade inbyte.
Gör så det är små pengar när vi pratar 450-500 tusen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.