AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.388

Bmw 335 spec , något man bör och bör inte välja till ?

Sida 1 av 8
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
Tänkte som sagt eventuellt beställa en 335 Coupe.
Men hittar ingenting jätteintressant man kan välja , hittils har jag gjort dessa få val.

Comfortpaket
M-Ratt/Växel
Rökarpaket
Halvläder

funderade ett tag på dynamic paketet , men det tyckte inte säljaren va någon ide att lägga pengar på såvida man inte kör på mycket kurviga vägar.
och komfortöppningen tyckte han va sådär.

ang hifi ljud så fudnerade jag på ta den "minsta" av dom , alltså steget bättre än original, men efter lite läsning här på forumet så verkar det inte vara mkt bättre ljud än original.

sen kommer jag faktiskt inte på mkt mer saker man kan välja till som är intressant.

Skriv gärna era tankar/åsikter och funderingar , ska nämligen till en ÅF idag och deala lite.

Tack.
M-Paket måste du ha! Snyggare, och bilen blir svart invändigt, sportstolarna, m m.

HiFi räcker men är inte något speciellt imponerande. Logic 7 och du blir nöjd.
Ti
534
TigerDejan
sportstolar är standard ... ?

m-paket , njaa vet inte om det är så motiverat att lägga dom pengarna på det , bara utseendet som blir snyggare , men kan lägga det i efterhand istället , kostar inte mkt att slänga på m-paket plus att det finns andra eftermarknads"styling" som är snygga också ...
får ju inte speciellt mycket mer utr. för dom pengarna ...

jag lirar inte super mycket musik på högnivå , men vill ändå ha ett bra ljud liksom så man har lite bas i det iaf.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
DKG-lådan är däremot ett måste! :)

// Thomas
Sportstolar är standard ja.
Välj delläder, det är mer läder i dom än till sedanen o touringen.

Ta stöldlarm, rätt dumt att ha en 335 för nära en halvmiljon olarmad.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Högst personligt men jag skulle inte beställa en bil för en halv miljon utan schinn... Inte en för en kvarts miljon heller för den delen. :)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Att man måste ha M-Paket för att få sportstolar verkar vara en hyfsat utbredd skröna. Så är det inte alls. Det finns minst tre olika sätt att få sportstolarna till E90. Ett av dem är M-Paket, ett annat är dynamic-paket och ett tredje är att kryssa för dem separat, utan att bry sig om paket. Samma är det med sportchassit. M-Paketet tillför ingen funktionalitet som inte går att få på annat sätt i utrustningslistan. Det är bara en fråga om styling och mytbildning. Dessutom kan det mesta av stylingen väljas oberoende av M-Paketet, t ex shadowline, aerodynamikpaket, det vidrigt fula svarta innertaket, M-ratten, M-växelspaksknoppen, osv.
M-Paketet verkar leva någon sorts eget liv i huvudena på en del BMW-entusiaster.
Ti
534
TigerDejan
men vadå , sportstolar är ju standard så dom får du ju med varesig du vill eller inte.
M-Sportchassi är också standard så det ingår också.

men jag hittar ingenting mer som kan vara intressant.

- automatlåda är nog ingenting för mig , tycker det är roligare att växla själv.
- helskinn i bilen gillar jag sådär , tråkigt att det blir kallt på vintern och enormt varmt på sommaren.
No
5.161
Nockenwelle
Ja, men jag skrev inte mitt inlägg specifikt till dig TogerDejan, du hade ju redan koll på det hela, som framgick i ditt andra inlägg i tråden, men det finns kanske andra som läser denna tråd, som inte har tänkt specifikt på en 335i, utan något annat motoralternativ där sportstolar och sportchassi inte är standard.

Jag tycker inte att skinnet är kallt på vintern, för elvärmen är snabb och effektiv i E90 (och det borde väl vara likadant i E92). Jag har valt ljust skinn i min, och det känns inte obehagligt varmt på sommaren. Svart skinn suger åt sig mer solvärme.
Något som jag är nöjd med är klimatkomfortvindruta. Den filtrerar bort IR-delen av solstrålningen, vilket minskar hettan i bilen en varm sommardag. Jag hade gärna valt likadan behandling av sidorutorna. En bieffekt av detta är att GPS-signaler blir svåra att ta emot inne i kupén.
Lånar tråden lite.
Hur är ljudet i 335i coupe om man inte väljer till något högtalarpaket?
Jag är spekulant på en som ej har de. Jag är inget ljudfreak. Vår förra s80 hade high performance ljudpaket och det va jag nöjd mer. Är det liknande ljud i bmw?
Buspelle
Bluetooth är ett tillval som jag inte skulle vilja vara utan. M-ratt och M-växelspak är också trevliga små tillval som inte kostar särskilt mycket.
No
5.161
Nockenwelle
Ja, M-ratt och M-växelspak kostade bara en tusenlapp sammanlagt när jag köpte min bil. Närmast växelpengar i sammanhanget.
Ti
534
TigerDejan
M-sakerna är också saker jag redan valt till :)

jo jag förstår att det alla kanske inte vet att det är standard i dom andra modellerna, men nu pratar vi om min framtida 335 :) då hoppades jag på att vi kunde hålla oss till va jag skulle kunna tänka mig att välja mer , och utvärdera detta tillsammans lite smått :)

jo iofs ljusare skinn kan man ju välja till så blir det inte så fasikens varmt på sommaren bra tips iaf.
ska förmodligen ha svart bil , vet inte riktigt om jag gillar för ljust inne i bilen heller...men det tål att tänkas på iaf :)
Visa användare
8.664
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nockenwelle, kan man köpa aerodynamikpaket separat? För jag antar att de är de förändrade front och bakpartiet man får med M-paketet.

Mvh Johan
Ti
534
TigerDejan
snackade med några försäljare idag , och tydligen kunde man nog inte köpa det separat enligt vissa iaf. fanns med på listan men stod inget pris + att det stod att man va tvungen att lägga till vissa saker då , som va hela paketet ... märkligt ....

kostar ju inte så mkt att slänga på efteråt.

det är bara annan front och bak eller ? tänkte på om man bara skulle köpa fronten , eller om det kommer se konstigt ut på sidorna då ?
bygger den mkt lägre än utan m ? samma sidokjolar ?
Du kan köpa delarna separat hos din BMW-Åf och montera själv om det är det du menar.
Ti
534
TigerDejan
jaså, va ligger priset på där da , har du koll på det ? för dom kunde inte ge mig någon uppgift om det idag iaf.

Såg att Schmiedmann också hade iaf...

undra hur det ser ut med BARA m-fronten och vanligt på sidorna och bak...
vet inte , m-paketet innehåller väl inga speciella sidokjolar va ?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Beställde en för några veckor sen, vit med dkg låda, tog comfort, Mpkt, comfort acess,taklucka, hi-fi högtalare, pdc fram o bak, svart pianoline, usb, alcantara /tyg stolar, tänkte kränga av de punkteringsfria däcken och använda fälgarna till vinterdäcken, är lite sugen på OZ allegerrita fälgen i mattsvart eller nån annan mörk färg.
Jag har behållt det jag gillade på min förra och betällt till en del annat.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
M-paketet innebär fram- och bakkofångare samt sidokjolar (som f.ö är löjligt lite bredare än original).
Jag skulle nog satsa på att bara montera en aerodynamik-front istället, som faktist är riktigt tuff: Länk

Den kostar runt 3500:- på BMW, istället för 15.500:- som M-paketet kostar att beställa separat.

// Thomas
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag skulle bara lägga till Stjärneker 189, de snygga femekrade 18tumsfälgarna. Bara 7 tkr extra innan ev rabatt. Men skippa spoilers, etc. 335i är snygg som den är med sportchassi och tuffare nätgrill undertill som ändå särskiljer den från enklare modeller.
An
20
Anvnamn
VW Passat Alltrack 2013
Länk

Välj modell, exteriör och aerodynamik. Priset för E92 är 10825 kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.