|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett rasslande ljud i vanos-regionen på min M50 Turbo. Ljudet är sjukt högt och irriterande och finns från ca 2500 rpm och uppåt. Min första tanke var att Vanosen hade kastat in handduken så jag bytte den. Tyvärr blev det ingen skillnad alls. Jag blir tokig på det här och det känns rätt läskigt när det rasslar så. Någon som har några bra idéer om vad det kan vara? Film finns här: Länk __ /Chrille | |
|
Kollat kamkedjan samt spelet på den? /Tobias |
|
|
Låter som att det är något roterande som tar i någonstans. Kolla kamkedjan som föreg. talare prata om. |
|
| Jag tror också på kamkedja. | |
|
Båda spännarna verkar väldigt friska så jag tvivlar på det tyvärr :( Att även den nya vanosen skulle vara kass känns inte så troligt. Det låter som Vanos rassel men mycket högre. Suck, orkar inte med sånt här nu, vill ju mappa o lägga lakris :( __ /Chrille |
|
| Provat att renovera ena vanosen med nya o-ringar? Tycker det låter som vanos rassel. | |
| Länk | |
|
Låter som kedjan,har du kollat styrskenan o spännarskenan. Hade ett liknande ljud i en M50 som raset var riktigt nära på. Länk Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Har bytt spännarna, och vanos, Både styrskena och spännarskenen är i toppskick. Blir galen snart. Har i alla fall lokaliserad ljudet till detta område: Länk __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.