|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
StefanL: bilen går ruskigt fint nu. Vtech har fått till en map som sitter som en smäck. Deras RTS system har varit bra vid utprovningen då jag skickat feedback, de hackar om mappen och skickar i retur och jag laddar in. Vi har väl haft totalt kring 8 - 10 oilka mappar att testa men den som sitter i nu känns riktigt bra. Har precis avverkat 200 mil på Autobahn så det har testats en hel del. Fartspärr borttagen och på GPS:en nådde den 270 vid ett kortare test (var ej den map jag har nu som är lite vassare...). Inga negativa aspekter alls med den senaste mappen och den går riktigt fint. Har haft 6 vässade turbobilar innan och denna map känns mycket sofistikerad. Har kört en DSM vässad 535d uppe i Skottland i höstas och detta är mycket likt. Framtestandet av olika mappar är ett försteg till vad som kommer på lördag. Ska vara hos Vtech och köra på deras anläggning för att se effekt/vrid, undersöka så att mappen har en struktur som stämmer med vad jag vill ha fram samt läsa av värden och se att allt lirar. Med vinterhjul spinner den och stryper effekt hela 1:an och först på 2:an skjuter det på. Filmade igår med mobilen och mätte upp tiden 0 - 200 efteråt. Knappt 17 sekunder så min gissning är 340 - 350 hk och vrid kring 700. Ganska hyfsad tid för en Diesel, eller? Besked kommer efter test i helgen. qdtjant har sett filmen och kan intyga tiden, vet inte hur jag ska kunna ladda upp den på forumet (+ att kvaliteten var medioker...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.