AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.526

Beställa 118D m-sport

Sida 1 av 2
11
13
118DM
325Dt -10
Ska beställa en 118d nästa vecka, har kollat på denna spec.

Alpinvit II
Tyg/Sensatec Flashpoint Svart

Advantage + Comfort + M Paket
Klimatautomatik
Isofixfästen

Vad tor ni?
Vill inte lägga ner mer pengar på det, annars hade man kunnat fylla på....
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Välj till Xenonljus á 6000 kr - du kommer ångra dig annars.

J.L
BMW M2-24
Xenon/Hifi/Tonade rutor tycker jag absolut. Finns det marginal över så välj 18" M208or, 17" M207 är lite tråkiga tycker jag

BMW CS #5139
Martin E
Tjöp 120D "Bara" ett par hundringar dyrare skatt marginellt högre förbrukning typ 0,02 men mycket roligare motor.

Lövet har rätt skaffa xenon !! det jag skrivit ovan kan du skita i bara du är nöjd så är det bra.
Lägg till xenon(5700:-), farthållare(2600:-), isofixfästen(900:-) och multiratt(1500:-).
Shit, såg inte att du lagt till comfortpaketet...;) Håller med, xenon bör du lägga till.
Håller med, Xenon är fint och du får LED baklyktor också (slippa byta glödlampa).

Ifall du vill ha vinter och sommar hjul BMW original kan be att få bilen på vinterhjul med lite rabatt och köpa mina M original 207 hjul som finns på powerbörsen ;-) Ok lite billigt av mig men om båda vinner på det? På det sättet får du nog Xenon på köpet...
Poängen med 118d jämfört med 120d är väl miljöbilspremien på 10 loppor. Tycker att xenonljusen utöver specen ovan räcker, hade nog lagt till USB-uttag. Har aldrig lyssnat på Hifi-systemet i 1-serien men om det är samma smörja som i E90/E91 skulle jag inte betala extra för det, då är det vettigare att ta steget direkt upp till det större ljudsystemet.
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Är det inte fortförande kampanj på 120dM? En sådan bör väl bli mer än 10.000kr (miljöpremien) billigare än en 118dM i inköp?

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
När vi köpte vår 118dM så påpekade jag för min fru att vi skulle köpa en 120dM istället då den blev billigare osv...men hon var stenhård med att det skulle vara en miljöbil :). Faktum e det kändes ganska så nice när 10 000 kr sätts in på kontot 6 mån efter + att känslan att säga till folk att det är en miljöbil är härligt. Ingen tror ju på en när man säger det....Kan verkligen en BMW vara miljövänlig....*suck*

Nu är det min fru som kör bilen så jag hade inga mer invändningar....hade det varit min bil så hade jag nog fallit för starkare motor....
Seriöst, vem fan bryr sig om miljöbilar?

Människor köpte Etanol bilar för att dom trodde att det var billigast, nu är det dyrast.

Tycker synd om alla som går på denna bil miljö grej.

95% av alla människor väljer ändå det som är billigast för dom.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
10.000kr i rabatt är det definitivt folk som bryr sig om. Att välja en snål bil tycker jag inte heller är särskilt dumt. Nu är det väl så att skillnaden mellan 120D och 118D är minimal så i båda fall har man gjort ett helt okay miljöval.

Sen att dom ger mindre rabatt på bilen och säger att du får 10k kr av staten istället är en annan idiotisk grej.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kampanjen på 120D är såvitt jag förstår inte kvar längre?

118d är nästan 26.000kr billigare i grundutförande så det klart att det finns en anledning till att titta på 118d istället.

J.L
BMW M2-24
BMW Göteborg har nu kampanj på 118d M-sport för 253.000

BMW CS #5139
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Då är vi en av dom 5% som du påpekar och visst är det synd om oss. Kan nog tycka det gör en del för utsläppen om jag väljer 118d istället för 120d.

Dock kan jag tycka att det är skillnad på miljöbilsdefenition när det gäller Etanol och Diesel, det är ett stort misstag enligt mig att kalla Etanol/bensin bilar för miljöbilar när det finns ett val och det valet kommer med största sannolikhet bli det bränsle som är billigast för stunden. I dagsläget alltså bensin...Med miljödieslarna har du inget val.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Samma kampanj i Linköping.
253.000 inkl. Advantage+M-sport
Jag ska beställa en 118d 5d i veckan. Bilen går på 317.000 brutto och 261.900 netto. Skaplig rabatt tycker jag. Självklart skulle jag vilja ha en 120d i stället, ska kolla upp om kampanjen finns kvar.
Vad mer skiljer mellan 118d och 120d än motorn?

//Stefan
Motorblocket är densamma. Annan turbo, annat insprutningsystem med högre insprutningstryck 1600 vs 1800, 118d har Getrag och 120d ZF växellåda, annan bakväxelutväxling, sen är det mesta sig likt tror jag tills motsatsen är bevisad ;-)
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Jag ska köpa en 118d med Dynamic? och M-paket tror jag det var i kampanjen för 15 kakor bara. Då ligger man på 254.

Sen ska jag lägga till;
Farthållare
Xenon
Spacegrå (6800)
Skidsäck
Klimatautmatik
Taklucka

Något "måste" som jag missat?

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
lägg till backsensor också för det är en riktigt bra grej, för sikten bakåt på 1-serie är väldigt begränsad.

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Stefan :

Då har du inte byggt bilen själv med den rabatten eller ?
När jag byggde min så ficka jag 346--->310 tror jag det var och då kontaktade jag ca 10-olika bmw-kontor alla gav mig olika pris, så det värt att kolla upp.
Jag har en Vit men jag tycker du ska satsa på en annan färg. Glöm inte rökarpaketet(gratis). + fällbara nackstöd (400kr)

/C
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.