|
|
|
|---|---|
|
Har problem kraftiga vibrationer i framvagnen på min M5 e39. problemen är dom värst när man bromsar i hastigheter runt 80-120 men känns även i övrig hastighet. Trodde det var bromskivorna som slog men efter att ha haft dom inlämnade till ett bromsföretag för svarvning + nya belägg så är det samma sak. Bromsar man riktigt riktigt hårt så känner man det knappt inte. Någon klok som har en ide vad det kan vara. Tacksam för svar /D | |
| Jag tror du har nåt glapp i framvagnen. Vet ej vad det staget heter men det ser ut som en halvmåne och är det dåligt får du nästan så bilen hoppar när du bromsar samt accar. Mvh | |
| Skakar bara när man bromsar men inte när man gasar. Testade idag och värs är vid 90 km/h skakar så in i h...ete. | |
| Garanterat nåt i framvagnen. Tycker jag det låter som iallafall..Kolla under å ryck i stag mm så lär du upptäcka det snart... | |
|
Det kan vara länkarmsbussningarna som är dåliga, sitter två per sida. Rätt vanligt att det skakar vid inbromsning när dom är slitna. mvh stefan |
|
|
Styrstag/leder eller nån bussning i framvagnen. Jag hade samma fel men lämnade in bilen på felsökning och fick det åtgärdat, byttes en hel bla: styrstag/leder samt en del annat både i fram/bak vagn och bilen blev som ny att köra. Besiktade bilen innan och dom slog inte ner på nåntning. Kan tipsa om en bra verkstad i Huddinge,dom kan sin sak...... |
|
|
Tackar för tipsen.Tyvärr bor jag i Lund regionen och blir lite långt att köra till Huddinge. Ska kolla stagen och känna om man kan känna något glapp. |
|
|
dasses...... har dina problem löst sej, i så fall vad var felet ? Mvh Peter BMW CS #7097 |
|
|
Need4Speed i Malmö kan säkerlingen lösa ditt problem. Dem är duktiga. /KristianT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.