AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.382

Tips inför köp M3 e30

Har snubblat över en bortglömd M3 e30 och tänkte nu be om lite tips inför ev. köp.
Har länge funderat på en M3 e30 men det har aldrig blivit av förrän nu.
Bilen har varit avställd väldigt länge och inte brukats alls så alla följd problem p.g.a. det har jag räknat med. Historiken är dock glasklar så den behöver jag inte oroa mig för. Men vad ska man annars titta noga efter på en M3 e30?

München
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Mekansikt är de ganska säkra. Det kan finnas rost som på de vanliga E30, vindrutans underkant, hjulhus. Viktigast är hur bilen har blivit brukad av tidigare ägare, detta märker du ganska omgående.

mvh Daniel

Länk
Progress through pain
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Berätta gärna mer om bilen, mil, skick e.t.c.

M3 E30Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Köp, köp!!

Känner att jag blir grön av avundsjuka, ramla över en sovande M3E30!

Skulle själv vilja ha en sedan att komplettera med, men det som finns ute på marknaden lockar inte alls.

Vad gäller info om vad att titta efter finns tonvis med info på nätet. Men det spelar egentligen ingen roll, så länge pris matchar skick. Det kan aldrig bli fel med en M3E30 då suget är stort efter fina bilar och prisbilden är stigande.

Lycka till

Mats H
Alla:

Jag kan inte berätta så mycket mer om bilen så jag inte sett den med egna ögon ännu men den ska vara i helt OK skick. Svensksåld, vissa åldersteckensom lite rost och övrig "tillsnyggning" räknar jag med.
Det finns tydligen en hel del delar till som verkar har blivit bortglömda även de. Ska återkoppla så snart jag varit och besökt den med mer info.
Men det känns nästan som om det inte kan vara fel att äga en M3 e30 i dessa dagar, utbudet på beg. marknaden är ju nästan obefintligt!
Om det inte skulle bli affär på ovan objekt kanske det finns någon som känner någon som kan tänka sig sälja... fast då hade ni kanske köpt själva...:-)

München
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kolla även på m3e30.se som är en sida bara för oss M3 E30 ägare.

M3 E30Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.