AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.434

Orginal M3 speglar, behövs andra plattor?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjenare, har ett par orginal M3 speglar som jag inte gått ut och testat montera än:
Länk

Behöver jag någon form av adapterplatta då jag haft standardspeglar på min E36 tidigare?
Som den här?
Länk

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Du behöver ett par original M3 fästplattor för att få dit speglarna. Dessa fästplattor säljes inte löst av BMW då det är vanligt att själva M3-spegeln stjäls (säger inte att dina är stulna). Så dina speglar är enl. mig helt värdelösa om du inte lyckas hitta ett par beg. original fästplattor, vilket jag tror är mycket svårt.

Hade jag varit dig hade jag tagit kontakt med den kille/tjej du köpte dom av och fråga efter fästplattorna. Hade han speglar så måste han ju ha fästplattorna, annars är det tyvärr väldigt stor risk att speglarna är stulna skulle jag vilja påstå. Gör ont i själen att se M3-speglar utan fästplattor! Blev själv av med mina original M3 speglar på min fd. E36:a.

Lycka till.

Mvh Jimmy

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Alltså speglarna är inte in min ägo än, han ville sälja dem till mig för 500kr.
Länk

Frågade om fästplattor så sa han att han man skulle kunna köpa på första bästa styling-firma som passar. Inte helt omöjligt att de är stulna. Skippar dem.

Ji
2.380
Jimmyboy

Mixim: Ok så du har inte köpt speglarna än?! Det va ju skönt att höra :). Mitt råd är då att inte köpa dem utan köpa ett par med fästplattor som du verkligen kan få på din bil.

Klart att man kan köpa fästplattor på första bästa styling firma men de kommer inte att passa med originalspeglarna. Vilket är grymt bra mht. alla stölder av dessa speglar.

Håll ögonen öppna på AP-börsen efter ett par originalspeglar med fästplattor, brukar dyka upp lite då och då. Jag rekomenderar originalspeglar framför billigare kopior alla gånger!

Lycka till / Jimmy

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tackar för alla tipsen, jo absolut kör endast orginalgrejer. Hade inte fallit mig in att köpa kopior, har sett hur "bra" tredjeparts delar sitter.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Fick mailsvar nyss:

"Ok om du säger så
köpte dom själv utan plattor för ett antal år sen
vad jag vet så är original och kopior precis likadana inkl plattor
dessa är original iaf.

Kolla länk efter plattor:
Länk

MVH"

Ji
2.380
Jimmyboy

Fästplattorna i länken är original vad jag förstår.
De skulle isf. passa till speglarna som han säljer.

Jag känner inte till någon kopia på fästplattorna som skulle passa till en originalspegel så att det skulle bli ett snyggt montage. Men å andra sidan så har jag ju inte sett alla kopior heller ;).

Mvh Jimmy

Hm...om de där speglarna verkligen är original BMW så undrar jag var han har gjort av kablarna som kommer från spegelhuset.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.