|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Är nu less upp över öronen.... Hittar inte vad som stjäl strömen ur batteriet. Alla batterier är nya.(de gammla var helt slut.) Har mätt och ser inga större strömflöden i viloläge. Men det finns något som börjar surra bakom panelen titt som tätt, har aldrig hunnit mäta då när detta har uppkommit. Någon som vet vad det kan vara? låter som om det är något som regleras fram o tillbaka. Och om någon vet, hur komme jag åt denna tingest.(vill inte ha sönder något i onödan.) Skulle vara skönt o kunna lämna bilen över natten utan att batteriet är dött på morgonen.... | |
|
ja och exakt hur många milliampere drar bilen från den sekund du har stängt av bilen och låst tills det att minst en timma har gått ? mängd ström är relativt. Det som "surrar" är med största sannolikhet parkeringsventilation. Såna där fel brukar vara väldigt enkla att hita på gamla E32 med en multimeter , glatt humör och kopplingschemat. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Testa även att ställa in temperaturen på förarsidan på absolut max, då kommer inte värmeventilerna att dra ström. Hjälper detta är det väl klimastyrningen som är defekt. Annars kan du känna på reläna under baksätet efter att bilen stått ute i kylan över natten, är ett svart relä lite varmt, är det säkert det som styr anliggningstrycket på torkarbladen, det brukar tydligen balla ur. Ta ur det och lägg i handskfacket isåfall, så gjorde jag... För att få ordning på det igen så krävs troligen renovering av microbrytare mm i motorn som reglerar anliggningastrycket. /Mats J |
|
| Bilen drar ungefär 10 sekunder efter att jag satt mätaren på plats 0.05 A. Detta skall väl vara acceptabelt. Då är ju inte ens bilen i viloläget än så nåt måste ju gå igång efter att jag lämnat bilen och tömma batteriet. Kan lämna bilen några timmar men har jag lämnat den över natten så tömmer den batteriet. | |
|
Det är bara 50 milliAmpere och ligger nog tillockmed under vad många E32or brukar dra , en sådan liten ström kan inte ladda ur batteriet på 12 timmar. Jag har haft bilar som dragit 70 mA och de har kunnat stå 1 vecka utan problem , 70 är dock lite väl högt tycker jag. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Om det är värmeventilerna så drar dom inte ström hela tiden. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.