|
|
|
|---|---|
|
Då är tiden inne för att fixa upp i allt på min "nya" E61. Antennen i taket ska bytas samt locket till den som läker in vatten. CCC modulen, som tydligen styr allt, ska bytar (10.000 NOK!) och dämparna har fryst (bägge 2 fram) så dom får jag nya på garanti. Nu fick jag veta att det är bytt för 5 månader sedan, men gamla ägaren valde Bilstein.. Nu har jag fått 2 nya från Bilstein men är starkt skeptisk till att montera sånn igen. Dom fröst redan efter 5 månader?? Nån som har erfarenhet om dette, innan jag lämnar in bilen? Vill inte ångra mig på detta bara för att jag var snål.... Mvh Hosse | |
Transocean |
Risken finns att det inte var Bilstein utan nåt billigt skräp som monterades 5 mån sedan, jag beställde Sachs för min gamla 530 för två år sedan och lät verkstaden ta hand om det hela, efter ett år började dom frysa och ny när det varit kallt i Norge var bägge framdämpare konstant frysta. Så jag rev framvagnen och överaskelsen var stor när jag drog ut två stk. Kayaba-dämpare. Om den förra ägaren av din bil visste att han kom att kvitta sig med bilen valde han kanske att montera det billigaste? Jag monterade nu Bilstein själv och efter 3 dagar har dom inte frysit än! Samt att dämpningen är klart bättre med dessa, det är standardversion men känns nästan lite sportigt, så bara du vet att det verkligen är Bilstein som monteras så bör det nog gå bra. |
|
Har själv Bilstein B6 sport fram och bak. Har inte haft problem men någon frysning fast det varit -24 under nätterna. Kolla med Bilstein om tillverksningsfel uppkommit under en period. Själv har har jag haft dämparna snart 1.5år och är mycket nöjd med dess prestanda. |
|
|
Hej och tack för svar! Då kör jag på med Bilstein. Vill bli ett jätte jobb att få sålt dom och beställt några andra. Mvh Hosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.