|
|
|
|---|---|
|
Det gäller min manuella växellåda! Har haft bilen på reperation för byte av Huvudcylinder och hjälpcylinder till växellådan. Hämta bilen igår från verkstan igår kväll Efter bytet så märker jag att 2:ans växel hela tiden skrapar i mot kuggarna... i låga hastigheter så går det lite lättare att sätta in tvåan, men i högre hastigheter under acceleration så måste man vara riktigt bestämd om man ska sätta in tvåans växel... och det skär i mitt hjärta när jag hör detta skrammel i växellådan när kuggarna går mot varandra innan växeln hamnar på plats. Alla andra växlar går i hur bra som helst. Nu använder jag inte 2:ans växel utan hoppar direkt från 1:an till 3:an. Det här är tredje gången jag bytt detta på bilen, dom två förra gångerna var det en annan meck som gjorde jobbet. Det här var första gången jag lämnade till den här nya mecken. Han ska ju självklart få sig ett ordentligt BACKJOBB nu... Hur ska jag tackla det här med honom. Jag vet ju att växellådan fungerade alldeles utmärkt innan. Tänk om han haft sönder nåt i tvåans växel. Några Ideér någon? Hälsningar /Viren | |
|
Han har nog inte luftat ordentligt. 628csi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.