AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
723

vägstabillitet 17" gentemot 18"

Hmm jag funderar på 17"are till sommaren 255/50-17 gentemot 235/45-18 samt en sänkning med ca2-4cm..men vet någon hur bilen uppför sig/spårning/åkkomfort i högre farter med 17"mot 18" tex..Har någon kört båda och jämfört??Visst 18"are är snyggare och sjysstare,men med 17"samt sänkning så borde det väl bli snyggt ändå??
Du har ju delvis besvarat frågan själv, eftersom du tycker att utseendet är väsentligast. Fälgstorleken betyder mindre än vilka däck du har råd att sko dem med. Om 18" innebär Tjing Tjong däck av kostnadsskäl, är 17" att föredra med premiumpuckar / 16" komfortdäck.
mm så sant ,så sant.Jag har tänkt i de banorna också.Och skillnaden blir mellan 3-4500 i slutändan.Egentligen ville jag ha 255 på 18"are,men de fälgar jag är intresserad av ACE MANTA är bara 7" som bredast,så 255/18 ser nog inte bra ut.och tja hankook k104 eller nookian NRY ..lutar nog mest åt 17" och nookian NRY faktiskt.tror nog att det blir en bra blandning av komfort/säkerhet/väghållning/utseende(med sänkning förstås).
Eb
9
Ebbegbg
535i-90
540i touring-00
Hej , Jag har 17" på mina vinter sulor å de är nokian sport X 215x17 60 och på sommar däcken har jag 18 conti 235x18 55, å jag märker ingen skillnad i komforten, men jag tror att en stor bov för åk känslan är ifall du ger dig på att sänka den .

Den kostnaden som det kostar att sänka bilen , lägg de pengarna på bra däck istället så tror jag att du kommer att bli mycket nöjd !!!

3-4,5 tusen låter inte så mycket i skillnad. Men tänk på hur många däckbyten du hinner göra på fälgarnas livstid! På bara 3byten á 4500 har du spenderat 13500 skattade riksdaler. Kanske kan du ha roligare för slantarna?
Dessutom brukar större däck hålla kortare tid än mindre diton./ Snåljåpen.
hmm jag tror nog det blir 17"are..men jag får nog lägga 2000 för att göra om i navet,så jag kan ha vanliga 5/120 fälgar.För de jag vill ha förstås.Så tja import från usa med "james-bond"fälgarna kostar 5500+frakt1500 och med otur skatt o moms=8500-9000 18"are + bra nookian nry hjul =5500 till + balans och montering.Men då sitter dem direkt.14-15 lax.Eller 17"klart allt på ca 11000..hmm inte så stor skillnad förstås.Faan vad svårt det skall vara att välja.Magsår från usa eller sova gott med fälgar från sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.