AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
800

m-diffusor lackad el olackad?

an
120
angazant
bmw 535ia
Hej!
ska montera m-diffusor min e36a men undrar om den ska vara lackad el olackad, lister o sånt e olackade på bilen....va tycker ni?
Olackad, ser helt ok ut och utan att veta kan jag gissa att det är ett relativt utsatt område på bilen så en lack KAN få stryk, den matta originalytan är betydligt tåligare.

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Olackad!

an
120
angazant
bmw 535ia
tänkte också olackad men e de nån som vet hur de e på en m3, om de ska va orignal olackad el ej
Den är svart på M3 original. Det är snyggast så tycker jag också.
No
24
NormySan
BMW 323ti Compact -98
Jepp, svart original. Blir betydligt snyggare med lite kontraster på bilen och inte allt i samma färg!
an
120
angazant
bmw 535ia
oke de ska va svart orginal men de finns ju många svarta färger e de nån som kan precisera, min bil e cosmossvartmettalick ska de då diffusorn lackas i samma färg?
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Du behöver nog inte lacka den alls? Alltså mattsvart, om den är så ny.
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Original så e den inte lackad utan bara vanlig svart plast! Som d ska va.. Original gäller alla dagar i veckan! :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller med..ska helt klart vara olackad! för att få lite kontraster som näms ovan.
Är samma sak med dom som lackar sina lister i samma färg som bilen,tycker ja man förstör bilens linjer totalt.
Nu förtiden verkar det som de är en "trend" att inte ens montera tex sidolister...och därför kan vissa modeller upplevas som kala.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Precis, synd att kontrasten inte upplevs på mörka bilar, som min. Olackade plastdetaljer runt om blir extra snyggt på ljus lack!

typ:
Länk
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.