|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 89:a cab och har lite bekymmer med motorn. Den låter som om en eller två cylindrar har fallit bort, om varvtalet ligger under 1500 varv. Det är ingen effektförlust, den går som en raket om man drar på lite. Har kollat tändstiften, det är fin blå gnista på alla sex. Då borde det inte vara problem med tändkablar eller fördelardosa, eller? (kan gnistan vara för svag?) Har kollat motorfästena, inga problem där. Kan inte vara lamdasonden eftersom motorn går dåligt hela tiden, även när den är helt kall. Så det borde vara antingen topplockspackningen mellan cylindrarna (nej, det är inget vatten i oljan) eller spridarna? Jag ska mäta kompressionen nu i helgen för att utesluta topplockspackningen. Någon som kommer att tänka på något jag ska/borde kolla? Tändspolen? De gamla tändstiften var ganska slitna och jag läste att det sliter på tändspolen? Finns det något enkelt sätt att kolla spridarna? Det är väl inte så ofta det är problem med dem? | |
| Ett enkelt sätt att kontrollera spridarna är att sätta en skruvmejsel mot örat och mot spridaren du bör höra ett tick-tick-tick-tick-tick-tick ljud när spridaren öppnar och stänger! Motorn måste alltså vara igång! :) | |
|
Vill bara meddela att det var packningen mellan insugsröret och toppen på första cylindern som hade gått hädan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.