|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Kupefläkten på min 316i fungerar inte :( Någon som har någon aning om vart man ska börja leta efter fel? Hur krångligt skulle det vara att byta fläkten? tack på förhand! mvh | |
| Vad gäller det för årsmodell? | |
|
oj ursäkta jag glömde skriva det.. 1990 |
|
|
Kan vara ett kontaktstycke vid fläktmotorn som här: Länk Om fläkten fungerar på högsta läget, men ej på de andra kan man misstänka fläktmotståndet. |
|
| Fläkten fungerar inte på någon av lägena.. Kollade säkringarna idag.. Det var inget fel på dom | |
|
Är det någon som vet hur man kommer åt kupefläkten? Det vore trevligt att få skruva isär den och kolla om allt ser ut som det ska.. Men jag vet inte riktigt hur man kommer åt den.. ' Är det någon som vet hur man kommer åt den? är det svårt? |
|
| Hallå min fläkt la också av häromdagen, tog tag i problemet i helgen plocka ut den o smörjde upp den. O den funka =) 2 timmar senare la den av igen. Måste köpa ny fläktmotor. Fläkten hittar ni bakom en panel i torpedväggen tar max 20 minuter o plocka fram den =). | |
| Ska testa det! toppen. .Tack! | |
|
hej. min kupefläkt visslar lite ibland, messt när bilen är kall. skulle gärna skruva upp och smörja upp den lite. jaesaren// kan du förklara närmare vart den sitter? skruvade du från motorutrymmet eller från kupén? vill veta allt :) ska göra ett ryck i garaget imorgon och fixa lite småfel. lika bra att ta itu med den också då! x) |
|
| fläkten sitter bakom panelen vid torpedväggen, dvs du måste öppna motorhuven =) glöm inte att koppla bort strömmen innan ni pillar. Detta är på e30 vet ock inte om det är desamma på e36an! | |
|
okej.. måste missat de.. blev lite uppjagad kanske när jag såg detta inlägg. men framgår dock inte så tydligt vilken kaross detta handlar om :/ men jag ska se efter i alla fall. så mycket besvärligare kan det inte vara. vilket är bäst att smörja med då? 5.56 är ju inte å tänka på. å fett får man väl inte in i lagret? |
|
|
Jag bytte ut min på BMW. Orkade aldrig ens ta ut den o titta själv. Det var förmod lagret som var slut. Den lät så innih-vete! Använde aldrig ens fläkten sista tiden. Kostar 1000kr för arbetet och 2700 för fläkten. Lite dyrt för en värdelös fläkt kan tyckas. Men det är 3-4 ggr dyrare på en nyare BMW. Så billigt ändå! :) Dessutom är en e30 325 värd att lägga pengar på. hehe mvh |
|
|
okej. men utan fläkt vintertid är ju som att tona rutorna och köra utan lyse på natten lika gärna.. sen måste man kunna förlänga livslängden avsevärt med en uppsmörjning? kanske inte behöver byta den innan man ska sälja eller byta upp sig :) |
|
|
Lagret hade med största sannolikhet skurit så det var lönlöst att smörja för min del. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.