|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderingar på att köpa en 325 cab e30. Är det ett bra köp. Vet någon hur den att köra med caben uppe. Hörs vind och motor mycket eller hur e det? Mr M Power | |
mackan325 |
Jag har precis köpt en dylik och är mycket nöjd, tycker det är mycket bil till rimliga pengar. Hade lite tur och fick fatt på en svensksåld bil med full dokumentation och 13000 mil på mätaren. De årgångar de rör sig om sammanfaller med de år då BMW's byggkvalitet låg på topp, dagens bilar matchar inte de byggda under sent åttiotal. MEN jag har en bruksbil också, E30 caben är mest för skojs skull. Taket är mycket välgjort och smidigt att hantera men har inget innertak och dessutom bara bakruta i plast. Ljudnivån är ganska hög, jag hade inte velat köra E30 cab i ur och skur året runt. |
mackan325 |
En annan smart grej med E30 caben är att den till skillnad från E30 med tak kvalificerar sig för entusiastförsäkring 1260:- / år helförsäkring oavsett ålder / bostadsort... |
|
Det låter ju otroligt billigt. Gäller det även för en 18 åring isåfall? Vad är det för försäkringsbolag du använder? Mr M Power |
|
mackan325 |
Kräver en bruksbil också, garage samt max 1000 mil / år. Dessutom måste rutorna vara stöldmärkta, larm och brandsläckare finnas. www.bilsport-mc.com |
frazze |
mackan 325: En sak till ang: garaget får finnas max fyra stycken bilar i garaget...samt brandvägg mellan bilarna....den årliga körsträckan är bara 500 mil.... Du måste även ha rattkrycka....om du har cab...God Jul frazze |
mackan325 |
Nej, max 10 bilar, ingen brandvägg och 1000 mil. Fast det finns olika bolag med olika krav, jag har nyligen jämfört och de krav du tar upp finns hos andra bolag. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.