AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
860

Har en 335i bra eller dålig ljuddesign?

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Blir inte riktigt klok på ljudet ur en 335:a. Provkörde en sådan för cirka ett år sen och nu har bilarna blivit allt vanligare på gatan, vilket fått mig att återfå mina funderingar.

Kan inte bestämma mig om jag gillar ljudet eller inte. När jag körde bilen blev jag först besviken, tyckte att bilen lät som en turbo fyra, men vid närmare eftertanke och speciellt när en sådan åker förbi på gatan så tycker jag det är lite racing känsla över ljudet. Men det klassiska ljudet från BMW:s raka sexa är bokstavligt bortblåst av turbon eller? Det låter lite burkigt från avgasröret.

Hur tänkte ingenjörerna? Är den medvetet och nogrannt ljud designad som den är eller sket dom i vilket och lät ljudet bli vad det blev. Kan som sagt inte säga om jag gillar det eller inte bara att jag är nyfiken på om resultatet är ett medvetet steg i utvecklingen.

Vad tycker och tror ni?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
På tomgång är det liten skillnad mellan 335i och 335d. Tycker dieseln låter riktigt gott vid fullgas acc.
Kanske inte som en bensin 6:a men för att vara en diesel, helt ok.

//Stefan
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Min bil låter som en BMW sexa åt det mullrigare hållet. Med automat och alltid öppet spjäll i avgassystemet (golf tee mod) så mullrar det sååå gott. Bilen låter mäktig och när jag fick stå på gatan och se en polare dra på fullt förbi så blev jag nästan chockad över hur grymt bilen lät.

På en BMW träff vid Brostugan fick min bil spontant berömm för ljudet från de riktiga BMW freaken så du behöver nog inte oroa dig :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.