|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tycker ni om den? Slår man upp en o4ans m3a som är importerad så hamnar köpespriset mellan 220-230 tusen. Stämmer ju inte direkt med begärda priser på blocket. Ligger sanningen någonstans mitt imellan eller är inte bilarna värda mer? | |
| Tror den är baserad på bilpriser.se | |
|
Stämmer. Som i sin tur baserar sina värderingar på KVDs avslut. ______________________________ //Lövet |
|
|
Begärda priser på blocket.se stämmer inte heller alltid med verkligheten. :) En fem år gammal M3'a med importhistorik kan nog vara värd någonstans mellan 210000 och 230000. Såg just en svensksåld som säljaren begär 249000 för. På senare tid tycker jag nog att värderingarna på Teknikens Värld (el bilpriser.se/kvd.se) varit lite höga. Begagnatmarknaden ser annorlunda ut nu efter ett halvårs tokrea på nya bilar. |
|
|
Håller med - verkar inte som att trögheten är en aning för hög. Ty min bil var värderad vid privatköp till 80-89 tkr eller något sådant (iofs 2 månader sedan jag kollade). Det är något helt annat än vad jag verkar ska få för den :) Säljer den imorgon - om inget konstigt händer... mer om det i lämpligare tråd. |
|
|
kvds bilpriser stämmer heller inte. Reggar jag min vänd 320i-01 automat säger de 130 000 kr. Rimligt pris är 80-90 tusen. Reggar jag en 335i coupe 07a 1800 mil säger de 277-291 tusen. Bättre att kolla på blocket va snittet ligger på så kan man bilda sig en pris uppfattning. |
|
|
På blocket finns det ju en del folk som begär 300 tusen för importerade 04or, tycker priserna över lag är ganska högt satta på blocket. Men å andra sidan så verkar dom ju inte gå åt som smör i solsken heller kanske.. |
|
|
Lövet: Det är ju inte bara KVD:s avslut. Det är ju algoritmer och liknande från tillgänglig bilstatistik. skulle det vara KVD:s avslut hade ju prisbilden varit annorluna och i stort sett bara vara på bilar i skick som är sämre än genomsnittet. Tittar man på KVD:s bilar de säljer så är det ju inte nyskick på dem direkt. |
|
|
Fullt naturligt att dom just nu ligger aningen högt i sina värderingar då dessa bygger på statistik i olika former och höstens onormalt stora prisfall behöver lite mer tid för att slå igenom i statistiken... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.