|
|
|
|---|---|
|
Hej, Behöver byta parkerings lampan men den är väldigt svår att få ur. Den sitter precis ovanför helljuset men är svår att komma åt. Sedan vet jag inte riktigt hur man skall dra ut den, jag har försökt dra i sladden samt bända ner sladden ur klämman den sitter i men man vill ju inte ta i för mycket. Är det någon som vet hur man får ut den? Mvh, /Erland. | |
| Du måste ta ut helljuslampan för att överhuvutaget komma åt att ta av bygeln till p-lampan. Sen är det bara att trixa i blindo till den kommer i exakt position, vilket krävs för att båda ringarna skall lysa. På youtube finns en fullständig filmning på detta då hela lampinsatsen demonteras vilket faktiskt verkar vara det enklaste tillvägagångssättet. | |
|
Det är ett helvetet! Jag bytte på höger sida först (går utan att demontera lampinsatsen), men för någon vecka sedan gick vänstra lampan. Efter en timmes svärande och blodiga händer, avmonterade jag hela lampinsatsen och kunde byta den. Dock är skruvarna svåra att spänna åt när du ska montera lampinsatsen igen, vilket gjorde att jag tappade skruven två gånger ner i innerskärmen. Learning by doing - lossna tre skruvar i innerskärmen i hjulhuset och där låg skruven. Nu fungerar ringarna igen - den förta gick vid 12.000 mil, den andra vid 14.000, så jag hoppas jag inte behöver byta dessa igen ;-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.