|
|
|
|---|---|
|
Fick frågan "Vad tror du om denna" Länk från en kollega. Ligger väl hyffsat till i pris men annonsen tilltalar mig inte riktigt. När man kollar på VV så är det 8 ägare samt att senaste regbevis är utfärdat i januari och bilen tagen i trafik den 7/2 vilket tyder på att nuvarande ägare inte haft bilen så länge. Tacksam för åsikter... ___ //Ulf | |
|
Kan vara ett bra köp men min magkänsla säger ngt heeeelt annat... Annons i versaler och med ett innehåll om "lyxpaket" etc, tilltalar i varje fall inte mig... Men visst, det kanske är ett fynd? Droppar en liknande "fynd"; Länk |
|
| Om du ringer till VV, eller kanske transportstyrelsen numera, så kan du få reda på vem samtliga 8 ägare har varit. Borde kanske hjälpa något men annars är det väl bara att åka och titta på bilen som gäller. | |
|
Antal ägare på den bilen gör att det blir inte så lätt att sälja den sen. 8 ägare på 5 år. Säg att det 5 bilhandlare och 3 är privat inom loppet av 5 år.......?? Sådana bilar brukar inte vara väl omhändertagna om man säger så i mina ögon. Annars ser bilen fin ut. BMW M-POWER |
|
|
Brrr, annonsen var ingen höjdare :-( Behöver inte innebära att bilen är skräp men historiken på bilen kommer man inte undan. ______________________________ //Lövet |
|
|
Fick lite mer info från min kollega...Han kom i kontakt med säljaren när han sålde något på Blocket och diskussionen kom in på bilar och då fick min kollega veta att han hade en 530 till salu. Säljaren köper och säljer bilar på privat basis. Ett fax från VV visade att den ägdes av Motus Bil & Bygg i Malmö (vet inte om det är samma Motus som finns/fanns på andra orter?) från 081024-081218. Sedan en privatperson till 081231 följt av nuvarande ägare. Båda dessa med ickesvenska namn om nu det spelar någon roll. Vet inte heller om nuvarande ägare på VV är samma person som min kollega hade kontakt med eftersom namnet i annonsen inte är detsamma... En annan detalj är att bilen från 2004-01 till 2007-10 rullade 4900 mil för att sedan 2007-10 till 2008-10 rulla över 4000 mil. Säljaren ska faktiskt på en utlandsresa då detta kom upp långt innan den aktuella bilen kom på tal...Annars är det ju alltid lite kul med bilar som måste säljas pga utlandsresa/flytt men ändå är intresserade av byte... Min kollega hoppar i alla fall över bilen, dels pga historiken och dels pga att han egentligen vill ha en 3-serie. ___ //Ulf |
|
|
Den verkar ju fin,man att kalla en 530 utan komfortstolar och navi för velutrustad är vel att ta i. Och sen hela sista delan av annonsen är ju riktig konstig. |
|
|
Dels att man gjort sig besväret att skriva ut massa nollor istället för att lämna telekolumnen blank är lite weird. Jag brukar alltid reagera negativt på annonser där det står säljes pga utlandsresa, men denna persons resa verkade trovärdig dock kanske på grund av förklaringen att den skulle ställas in i garage. Personligen hade jag inte lagt så mycket pengar på ngt som jag inte har fått en väldokumenterad historik på, känns inte helt solitt enligt mig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.