|
|
|
|---|---|
Mr_Knight |
Har fått ett så extremt störande skrammel inifrån instrumentbrädan. Låter högt och har en "ton av gnissel" i sig. Låter som det kommer nånstans mitten mot torpedväggen men ganska svårt att lokalisera. Fläktmotorn gnisslar och ska testa att smörja detta, men kan det även vara den som är lös eller finns det något annat tänkbart? Bra att veta innan man börjar att riva //Martin |
Mr_Knight |
Är det ingen som haft ett skrammel i instrumentpanelen?? Det var inte fläktmotorn iaf då jag rev framifrån och smorde upp allt. //Martin |
Mr_Knight |
Nu har jag rivit så mycket jag kommit åt underifrån utan att ta loss själva instrumentpanelen. Allt under ratten, stereon, mittkonsoll, handskfack, luftrör osv men fortfarande är det kvar! Ljudet låter som sagt som ett starkt kvittrande ljud. Kupéfläkten är smord och det är inte den... Små gnek är helt ok i en gammal bil, men detta låter högt och mycket. Någon som har fler förslag på vars jag kan kolla? //Martin |
|
Jag vet att min och många andras e46:or så låter den lilla lilla fläkten som sitter på ACC-panelen.. I min bil räcker det att trycka hårt med tummen rakt över fläktgallret för att den ska tystna, men vem vill sitta där med en tumme hela tiden? Den sitter precis till vänster om displayen.. Diesel-räsern /Rickard |
|
Mr_Knight |
Jag har själv haft det på en annan BMW, men det är absolut ingenting i jämförelse med detta, det här låter rejält mkt! Det är någonting som slår mot nått annat och samtidigt "kvittrar" Får väl prova att riva bort hela kupéfläkten igen om inte annat.. Finns det någon sprängskiss på hur det ser ut innanför instrumentpanelen någonstans? //Martin |
|
Jag hade samma problem. Löste det genom att vika en servett massa gånger och stoppa in den i mellan den nedersta plastkåpan över benen på föraren så så den kilades fast, då tystna det. Hoppas du förstår vad jag menar. Annars får jag lägga upp en bild. //Basiri |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.