|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har en en bmw 320 e30 -87, och rasat min låda..Så har jag nu rivit ner den gammla, o la märke till att växelspaks stället inte ser likadant ut, o det gå ej att byta över det. Gammla lådan: har typ ett stag eller va man ska säga för att styra detta. Nya lådan: Har typ en järnplatta precis under växelspaken som ska vara fäst i golvet på något vis. den nya lådan kommer från en bmw 325 -90 Då till frågan, jag undrar om man lixom kan fästa den plattan i golvet på något sätt och att d fortfarande fungerar..? Kanske inte världens bästa förklaring, men hoppas ni förstår. Mvh SpitFire_ | |
|
Det finns 2 spakställ till E30, det äldre är i plåt, fäst med 2 skruvar i lådan genom gummibussningar, hur/om den är infäst i karossen baktill vet jag inte, men den får inte monteras stum, och igentligen behöver den inte sitta i karossen alls. Det nyare är en pinne i aluminium, fäst med en skruv genom en gummibussning i lådan, och instucken i ett gummifäste baktill som sitter i karossen. Sen finns det olika längd på spakstället och växelföraren beroende på att bilarna har olika långa lådor, 325ans 260 låda är längre än den 240 låda du har på din bil, och således är spakställ och växelförare kortare till den. |
|
|
OKey. japp, jag har satt upp lådan o så nu. o det löste sig med spakstället, men har ett annat problem nu...alltså min kardan verkar för lång? Elr kan man dra tillbaka den elr va man ska säga? Hittade nånting som såg skoj ut precis bakom stödlagret...Är d det? Hur fungerar det? Mvh JOnas |
|
| Ja du lossar muttern på kardan och trycker ihop den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.