AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.437

Bilfeber M5 E60..

Visa användare
3
Martin-pajala
525i Touring -92
Som sagt väldigt hög bilfeber på M5 E60. .

Tittar spec på 05-06er då dom hamnat i någorlunda kurs!

Nå speciella fel som man ska passa sig för ? Nå barnsjukdomar med just 05an som väl är den första?

Man blir verkligen fundersam när man tittar på annonser på dessa bilar. . 05:er med 10 ägare? dom flesta har väldigt många ägare faktiskt. .

dyra i försäkring? läste nånstans att under 10k/år för helförsäkring är inte omöjligt, stämmer det?

Tacksam för svar, skriv gärna all "bra att veta" om bilen:)

/M
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Försäkringen kanske är låg just nu men när de börjar komma ner i pris så att fel folk hamnar bakom ratten och virar bil efter bilr runt träd så lär premien sticka iväg.
Visa användare
3
Martin-pajala
525i Touring -92
det var ju verkligen ett bra svar..
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Eftersom E60/61 generellt sett inte verkar ha så många kända fel så borde M5:an inte vara sämre.
Kolla runt lite på 5-serie delen i forumet så lär du dig nog en del.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Växlelåda eller elektronik kopplat till denna är det väl en del som haft problem med. Annars verkar E60/E61 inte ha överdrivet många barnsjukdomar.

Gissar på att driftskostnaderna ligger en bra bit över t ex M5 E39 men det är som sagt en gissning...

___
//Ulf
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Försäkringen beror på så många faktorer.Var och kollade på en 05a och den skulle kosta mig 6800 helår helförsäkring och det är inte så farligt då bilens värde är 400k.
Vilket bolag har en så låg premie?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
En kompis till mig fick byta bakaxel på sin -06 rätt tidigt. Tror det var runt 4000 mil. Gick på garanti visserligen, det var runt två år sedan. Vet inte om det är fler än han som drabbats.
Angående föräskring är det ju omöjligt att säga vad den kostar, det kan ju skilja tusenlappar per månad beroende på ålder, ort, boendeform osv.
Buspelle
Om man läser på M5board så har det varit en del växellådsproblem, men inget annat som är frekvent förekommande på modellen. Finns exempel på elektronikproblem också, men inget specifikt eller särskilt vanligt, och är dessutom något som varenda modern bil drabbas av i någon omfattning.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
klroah:

2002tii bor i Uppsalas landsbygd: Länk

Mvh
Jag bor i längst upp i norrbotten och lägsta premie fick jag från BMW fösäkring och den låg på 9500 kr

Martin-pajala,köp en svensksåld bil,och räkna med att den är ganska dyr i drift men för övrigt så är det en underbar bil..

MVH
Visa användare
3
Martin-pajala
525i Touring -92
tackar för alla svar! De är just växellådan man är rädd för. . lär nog bli en väldigt dyr smäll ifall de händer. Å dyr i drift, de får man nog räkna med. . bränsle osv. . men med en sån här bil, så ska man inte ens tala om bränslefrb, den får ta de den tar helt enkelt. . för de är nog värt det:) Blir bara så orolig att alla har så väldigt många ägare. . jag menar, en 05:as bil med 11 ägare? känns inte bra..
Kolla hur många brukande ägare det har varit.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Som klroah säger, kolla brukare.
Kan nog vara så att det trixas runt en del mellan bilhandlare med denna typ av bil. Inte helt lätt att bli av med kan jag tänka mig.
Det har varit väldigt väldigt FÅ fall där växellådan varit problemet, det som krånglat har varit elektronik, inget annat!

Angående ägarna så är det som Grandy säger, dom flesta fifflar med dessa biltyper för att dom är svåra att sälja eller behålla, av 10 "ägare" så kanske 2-3 av dom är ägare som brukat bilen, resten är bilhandlare där bilen stått i hallen.
Ma
154
Mannion10
320 E36-91 "såld"
525iA Sedan-04 "såld"
545iA Sedan 04 "såld"
M5 E60 Sedan 05 "såld"
M5 F10 -13
Vad billiga allas försäkringar verkar vara. betalar 2200 i månaden på en e60 525. Är 21 år. vågar inte gissa då vad m5a skulle kosta;)

Skulle aldrig i livet köpa en M5 E60 som redan har 10 ägare, även om inte alla kanske är brukare.
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Min hade 8 ägare när jag köpte den, dvs 9 nu inkl. mig. Har kört 1500 mil utan några som helst problem.
Förstår inte varför man stirrar sig blind på hur många ägare den har haft, bättre att koncentrera sig på hur många brukare den haft. Skicket är väl det som är avgörande!

Är det bättre om bilen stått på nått leasingbolag och 25 olika människor som ryckt och slitit i bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.