|
|
|
|---|---|
|
Var och kollade på en BMW idag hos en bilhandlare. En mörkgrön metalic 318Ti -95 som gått strax över 15000. Det är inte mycket rost på bilen, de jag hittade var på några småställen runt rutorna på dörrarna och lacken såg riktigt bra ut. Inga missljud vid provkörningen, dock lite lite orolig tomgång och viss tvekan när man gasade till, den är nybesiktigad och med bra avgasvärden. Andra småsaker var: *Att det var för lite kylarvätska i den. *Servise lampan(olja) lyste (säljare sa att oljan var bytt av förra ägaren men att han inte kunnat släcka den, men det skulle säljaren fixa). *Bältet på förarsidan var mycket slitet. *AC´n fungerar enligt säljare, det var för kallt ute för att testa. *Dörren på förarsidan låste inte om man använde fjärren, utan man var tvungen att låsa med nyckeln. Det som ger lite fel magkänsla är att han "bara" begärde 22000kr men sen totalvägrade att pruta, känns som att det är för billigt från bilhandlare för denhär bilen. Hadde han typ begärt 26 och jag hade prutat ner den till 22 så skulle det kännas bättre av någon anledning. Så vad säger ni är det ett bra köp eller bör jag leta vidare? Jag är ju ny här så alla hjälpsamma svar uppskattas ;) | |
|
hej och välkommen till autopower.se. känns ju som att intrycket från säljaren är lite oseriöst, ( kylarvätska, serviceindikator ) ett måste är ju att kolla så att ac:n verkligen kyler. inte roligt annars. priset var ju inte så farligt och det är ju en rolig modell. även om det troligtvis inte är antispinn ( ASC ) på den. är ju bra att ha nu på vintern. färgen är ju också fin. frågan är ju också om du vill ha allt det där småfixet. priset gör ju det. men är rätt jobbigt att börja med att fixa en massa fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.