AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
982

Komfortstängning, E32

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
När jag låser och larmar min bil med fjärrkontrollen till larmet så stängs fönster och taklucka, det är väl detta som kallas komfortstängning. Men om jag låser blien med nyckeln så förblir taklucka och fönster öppna, Skall det vara så? Larmet är inget BMW-orginallarm, utan ett som är eftermonterat i Tyskland. Ett annat problem är ibland när jag larmar av bilen med fjärrkontrollen så låses inte låsen upp, bara larmet avaktiveras. Någon som har en aning om vad felet kan vara?
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Jag måste hålla nyckeln i "larm-läget" för att förnster o tak-lucka skall stängas med mitt original larm om jag släpper "larm-läget" så stannar fönsterna direkt av säkerhetsskäl skulle jag tro...
Likaså med fjärren måste jag hålla knappen nere för att fönsterna skall åka upp och luckan skall gå igen, släpper jag knappen så stannar dom direkt och trycker jag ner den igen fortsätter dom att gå upp.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Tack för ett snabbt svar, T.A, det fungerade precis som du sa, man måste hålla nyckeln i deadlock-läget för att komfortstängningen skall aktiveras.

Har provat mitt larm mer, har kommit fram till att om man larmar och sedan larmar av igen direkt efter några sekunder så låses bilen inte upp. Väntar man cirka 1 minut innan man larmar av fungerar allt klockrent.
Kan det vara elektroniken i låsen som måste känna av att bilen är larmad innan man kan larma av igen, eller? Någon som har erfarenheter om hur låsen på E32 beter sig med ett eftermonterat larm?
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Mitt orginal larm vill inte larma ibland. HAr inte kommit på vilken faktor som gör det, men ibland när jag låser upp och vill låsa sen så vägrar den att larma på igen.
Startar man bilen eller liknande så kan det fungera igen.. Några ideer??
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-26
BMW M760Li xDrive-18
Är orginallarm standard i 735? Tror inte att jag har det i min -92, det finns i allafall ingen lysdiod som blinkar på instrument panelen. Däremot finns som sagt deadlock-läget där man spärrar de inre dörrhandtagen. Bilen är import, kanske var det svensksålda som hade larm som standard?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.