|
|
|
|---|---|
| Har en 540 års 1998 15000mil.Som dör ibland när man åker.Har gjort fel sökning dom såg inget som va fel.Är det någon som vet vad det kan vara för fel.mvh Peter | |
|
Om det är så att den dör när du släpper gasen så kan luftmassemätaren vara trasig. Annars är kamaxelgivare ett hett tips. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Min 540 dog ofta vid inbromsning i korsning, fickparkering mm. Kunde funka bra i flera dagar, men så plötsligt så dog han igen! Om jag hade ac:n på, så hände det aldrig. Ligger ju på högre varva då! På min så var det luftmassemätaren som var paj. Efter bytet så har han funkat perfekt! hälsn gagge |
|
| Min bil dog åxå under färd, nå´n sekund eller två för att sedan komma tillbaks. Även den en 540 -98. Hade mycket problem med detta, bl.a. blev det missförstånd med verkstaden ett antal gånger & problemet kvarstod. Sök på Först dålig ork - nu dör 540:n vid körning så kan du iaf läsa min tråd om det hela. Lösningen fanns i ett brott på en kabel till soppapumpen. Lycka till & glöm ej uppdatera tråden med info! /// Daniel | |
|
Tack för alla tipsen. |
|
|
I bränslenivågivaren på höger sida finns kablage som går till bränslepumpen. Kablarna kan skavas sönder, hände på min. Då är det byte av nivågivare som gäller. ______________________________ Min bil: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bränslepumpsproblem gissar jag på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej, har samma problem med min 540 Touring -98. Speciellt när den är nystartad och vid gaspådrag eller när man släpper gasen, så dör motorn ca 1 sekund. Men även på motorväg kan den dö ca 0,5 sekund. Har bytt soppapump för 1 år sedan, fixat det klassiska jordningsfelet inne i tanken, på Hassos inrådan. Efter det gick den fint tills nu... Är detta luftmassgivaren? Har bytt kamaxelgivaren eller var det vevaxelgiaren?? på höger sida (passagerarsidan) av motorn för ca 2 år sedan... Mvh Jesper Slettenmark |
|
|
Hej igen nu har jag kört ca 15mil .med och uta ac och den har inte stannat.man blir inte klock på denna bilen.blir en ny fel sökning på måndag.hoppas på mer tur då.mvh peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.