|
|
|
|---|---|
|
Hallo Alla bmw fans ;) Jag är nyfiken på byte av min diff på min M coupe. orginal så e de väl 3:15 utväxling så min fråga är det någon som är väl insatt i några diffar som passar bolt on. blir det stor skillnad om jag får på en som ligger på 3:91 polarn har en från M3 e46 passar den rakt av??Blir det stor varvskillnad. som har förstått det hela så har M3 3.0 3:15 samma som M coupe m3 3.2 3:25 M3 e46 3:62 tacksam för svar o rätta mig om jag har fel på något | |
|
Nu är jag osäker på Z3M men jag Tror att det är E30-diffarna som passar på dem, lika som på vanliga Z3. Utväxlingen kan du räkna på här: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag har M coupe diff på min compact. Har byttet lameller som er kraftigera, 40% sperre och 3.64 utveksling. Grym axx!:) | |
| vad krävdes för o fixa det ;) | |
| Du ska leta 180 mm utväxlingar, inte från M3 3.2 eller E46 M3 , M5 då dom har 210mm:s kronhjul. Ring till Peder på Mobimech han har alla delar och kan hjälpa dig! / John | |
|
Min er bygd hos Länk -E36 M3 Compact -A6 2.6q Avant - Vinterbilen www.autobb.no |
|
|
Ellingsen B. kör du med 5vxl låda? Va det stor skillnad på varvtalen mellan 3.15 o 3.62 har du kollat toppfarten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.