AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
11.752

Råd och tips önskas inför köp av Mini Cooper

"Nästan en Bmw" ju!! ;)

Lillsyrran är sugen på en Mini Cooper och jag undrar därför vad panelen har för tips och råd inför ett köp?!

Typiska brister att vara uppmärksam på? Vilken utrustning får man inte missa? Funkar Mini ONE eller är den för slö? Har bilen kamrem?

Hon har väl tänk lägga mellan 80-110kkr cirkus, S-modellen är inte av intresse.

Mkt tacksam för svar!!

Har kört dem som lånebil/hyrbil flera gånger. Får ibland funderingar på att köpa en som andrabil (brukar sammanfalla när 5:an repriserar "Italian job" :)

Tycker den vanliga Cooper räcker gott de gånger jag kört den, har aldrig kört "One" men jag skulle inte vilja ha mindre resurser än Cooper.

Detaljkvaliteten var ganska dålig på 02-04 med en del missljud, de bilar jag kört senare har varit klart bättre. Den uppdaterade modellen som kom 07 är betydligt mer komfortabel och tystare än föregångaren.

Chilipaketet med sportstolar i halvskinn, AC, dimljus, sportratt är ett måste för bästa andrahandsvärde. Färgen spelar ganska stor roll, de svarta/gråa/blå är mycket mer populära än de kulöra modellerna.

Så mitt tips är att försöka få tag på en uppdaterad 07:a med chilipaket. Borde kunna pruta ned en sådan till närheten av prisspannet. Har den Bonnet stripes på huven är detta en extra bonus :-)
Har bara kört Cooper varianten några gånger men draget i den räcker definitivt till. Den har grym väghållning, alltså kan farten hållas uppe i kurvorna och antalet hästar är inte så viktigt :)

Pedalerna är till skillnad från dom flesta bilar till och med placerade för att kunna ge perfekt med mellangas under broms och nedväxling!
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
kolla här: Länk

Finns massor att läsa!

//IS200-01, RX300-03
Mkt tacksam för tipsen! Då vet jag vilken ände jag ska börja i! Tyvärr är många annonsörer ganska sega när det gäller prutmånen på just dessa bilar... Kanske så är denna bil mindre konjunkturkänslig?
Ett, tyvärr, gammalt beg.test kanske kan vara av intresse??

Länk

Priserna är säkert förhandlingsbara- ekonomikraschen borde väl drabbat Cooperägarna också, men småbilar har ju klarat sig klart bättre vad gäller värderaset..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.