AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
716

320i E46 6-cyl gick som en fiskebåt vid start :(

Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Godmorgon,

Imorse när jag startade bilen för att åka till jobbet lät motorn som en fiskebåt, verkade inte som den tände rätt och gick väldigt ojämt. Stängde av motorn, väntade några sekunder och startade igen, motorn gick fortfarande lika dåligt. Stängde av igen, väntade och gjorde ett 3:e försök och då hoppade motorn igång och gick perfekt.

Inga kontrolllampor (typ motorlampan) eller så indikerade fel eller dylikt.

Detta är 1:a gången jag upplever att motorn betett sig konstigt, har ägt bilen i 2 år nu.

Bilen stod parkerad i kallgarage över natten, ca -5 grader, ingen motorvärmare. Bilen är en 2003 som gått ca 12200 mil.

Fråga:
Finns det någon anledning att misstänka något fel och därför kontakta verkstad, eller hade bilen bara "en dålig morgon"?

Tacksam för era svar.

Mvh Johan
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Länk Där har du en till med samma "fiskebåtsljud". Finns ett par till testa sökfunktionen..
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Inte riktig så illa lät min, motorn gick ojämt, som om inte gick alla cylindrarna av någon anledning. Hörde med BMW-verkstaden på lunchen och de sa åt mig att köra motorn ordentligt varm. De trodde de kunde vara ett fukt/kondensproblem, sambon har kört mycket kortkörningar på sista tiden.

Hursomhelst, nu går bilen bra iallafall. För stunden...

/Johan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.