|
|
|
|---|---|
Neshiren |
Ok, jag håller på och kollar efter en förstabil och har alltid gillat stuket på den äldre BMW 3-serien. Har satt en maxpris-gräns från början runt 30.000, och har därför kollat efter 320 som ser hyfsade ut, runt det priset, och det finns ju en del att hitta. Efter att ha läst lite info om bilarna och tänkt till inser jag att det kanske skulle vara bättre att slå till med den nyare E36:an, som dock blir ungefär dubbelt så dyrt... Hur är skillnaden mellan dom, har aldrig åkt i någon av dom, bara läst in fakta (Hk, utrustning osv.) Någon som äger eller ägt någon av dom kanske kan säga sin mening om de två. |
|
jag är väldigt nöjd med min e30, måste jag säga.. den är KUL att köra. har kört lite e36 318. den var SÅ tråkig. utseendemässigt ser väl e36 moderna ut, MEN e30 kan man väl inte klaga på? |
|
|
gör bara inte missen att köpa billigaste du hittar jag har själv kört en e30 320 okej den va lite trimmad men den va pigg som fan har man bmw så ska det va sex burkar!!! |
|
|
Om du letar bil runt 30 tegel handlar det om vagnar som gått ganska långt och har åtminstone 10 år på nacken. Mitt råd är att söka noga icg gå på det individuella exet snarare än modell. Generellt kan man säga att e36 är en modernare bil men att de första årsmodellerna inte höll sedvanlig bronto-kvalitet. Ha inte bråttom, det finns massvis med äldre 3-seriebilar som väntar på dig. My Bimmer is my mistress |
|
|
För 30 papp måste du väl få tag på en skaplig 325:a. jag köpte min för 32 000. eller varför inte en 323:a? |
|
|
Köp en 323 eller 325 E30!!! jag har en 320 tyvärr, hur j*vla seg som helst om man jämför med min 323:a.... Jimmy |
|
gagge |
jag tycker du ska tänka efter va du vill ha. löper du en e30 kan du säkert få en starkare motor, mer utrsutning för samma slant medan om du köper en e36 får nöja dej me nåt lite enklare.. själv skulle jag ha tagit e36 men de e bara för att jag tycker den designmässigt mycket finare bil.... va du än väljer så se till att köpa en ok bil. titta inte för mycket på priset... du kan bli lurad då. lycka till... |
tobbe.m |
det finns en svensåld E36 m 16,000 mil på text-tv för 35,000:- (ej färdígprutad). köp den den kommer att ha mindre värdeminskning per månad = lägre ägandekostnader TM |
| Ville bara säga att jag har en polare som har en 320 E30 -84(orginal,ej trimmad det minsta)som är betydligt kvickare än en annan killes 320 E36 -92!Det känns iallafall som om E30:n har bättre vrid,och jämnare register!?E36:an har ändå sportsystem och filter!! | |
|
E30:n är för övrigt snyggare!E36 sedan är nog en av de fulaste bilar bmw har gjort,däremot coupén är riktigt snygg! |
|
|
Hade för 30 papp antingen köpt en 325 E30 eller en M535 E28. /Johan |
|
Neshiren |
Tackar för alla svar! Jag tänker nog leta efter en E30 i alla fall. Försöka gå efter ett ex som jag tycker e snygg, och inte stirra mig blind på priser, hittar jag en snygg 325 runt 30 slår jag nog till och blir BMW-ägare! |
|
Jag skulle köpaa en 325i E30 om jag var du! Då får du en bil som går jävligt bra! Köp inte 320i för dom är så jävla slöa! Den enda skilnaden på E30 och E36 är väl bara att E36 har litte mer prylar och är dyrare! De är vad jag tycker! Satsa på en 325i E30 du! Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.