AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.117

relä till dimljus drar tjuvström 525 tds E34

tu
13
turbodiesel
525 TDS -93
har eftermonterat dimljus på 525:an nu. det var kablar fördraget till dimljusen. men jag var tvungen att byta dimljusreglaget inne i bilen till ett med två lägen + sätta dit ett relä i relä/säkringsboxen. det var redan fördraget dit, så jag satte dit ett relä och dimljusen funkar fint. men reläet drar tjuvström. bilen var nästan helt strömlös morgonen därpå. misstänkte att det var nånting med dimljusen, och jag upptäckte att reläet var varmt, att det står och tar ström. märkte också att reläet klickar till är man sätter dit det på sin plats, det börjar förbruka ström även fast bilen och dimljusknappen är avstängda. det är ett vanligt extraljusrelä som jag använder. kan det vara fel sorts relä bara ? // Tim

Det är ju inte rätt att reläet drar på direkten. Funkar inte dimljusen utan detta relä? Sitter det på rätt position i reläplattan? I annat fall kan man ju bygla 30-87 där reläet skall sitta så får du samma funktion som när du pluggar i reläet, fast utan spolen med sin strömförbrukning osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.