AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
984

Tredje vattenpumpen på sex månader E-34 520-95

Visa användare
26
Tuomo
520i-95 touring
Nu har jag fått byta vattenpump för tredje gången (mekonomens) det är den inre ringen som lossnar ur sina svetspunkter,så imorgon tänker jag förstärka den själv med tigsvetsen.....följden när den inre ringen lossnar är att den skaver hål i bröstkåpan och det formligen pissar ut kylvätska...... är det någon som haft samma bekymmer????
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
Detta låter ju allvarligt! Vad har dom sagt på mekonomen om detta?

/Tobias

SUPERNATURAL
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej! har en polare som haft exakt likadant fel!!! bmw orginal pumpen är det ända som funkar!!

alla som säger att det är "samma" saker fast i olika kartonger har fel för det är inte det om man kollar så skiljer det i gjutningarna osv ... han bytte 3ggr o sen ruttnade han o köpte orginal och nu har den funkat perfekt i 3år!
Visa användare
26
Tuomo
520i-95 touring
Dom på Mekonomen påstår att jag har skräp i kylarvätskan......men nu har jag förstärkt den sista pumpen med extra svets så kanske att jag också kan köra med samma pump i minst tre år.....
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
Detta är inte bra. Tänk hur många som monterat dessa pumpar... Står det något om vilket fabrikat det är mekonomens pump? Det är ju anmärkningsvärt att dessa pumpar inte håller eftersom mekonomen ändå ska ha bra kvalitet på sitt sortiment.

Med tanke på hur många BMW-motorer dessa pumpar passar på så bör det finnas en jäkla massa "där ute" :-(

SUPERNATURAL
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det kanske är en viss tillverkningsserie hos den aktuella leverantören som har brister.
Visa användare
26
Tuomo
520i-95 touring
Hej igen!!!!! Jag kommer inte på vad tillverkaren heter,och att det är en serie måndagsexemplar kan ju förvisso stämma....jag bad personalen på mekonomen ta kontakt med leverantören och påpeka dessa brister....hoppas dom gör det.
Jag har som följd av att ringen som släpper fått ett hål i bröstkåpan,iom att jag har en extern cirkulations pump till värmepaketet så märker man inte om pumpen havererat,och inte hörs det heller något skrammel...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.