|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det började låta konstigt från bilen för ett tag sen, och det låter som att det är remmet. Har aldrig haft en bmw innan, så jag vet inte riktigt hur man byter rem på den, vilka skruvar ska man lossa för att få av den osv?? Har googlat på det, men har inte hittat någon bra bild eller guide till hur man gör det på min modell, och själv kommer jag inte på det :P ps. det är en 4-cylindrig motor, och rem ser ut så där: Länk Vilka skruvar ska man lossa och är det något annat att tänka på?? tack i förväg! | |
|
En polare har läst nånstans att bmw har sådana där remspännare som man inte behöver skruva bort alls utan som man kan typ trycka på på ett speciellt sätt så att de viker sig och man kan ta bort remmet. Är det sant i alla fall? Eller måste man skruva bort några skruvar på alla bmw remspännare? |
|
|
Har inte bytt själv, men det ser ju ut som att man skulle kunna trä på ett rör eller något över "hornet" på pos.2, presis där hänvisningslinjen pekar, och vrida armen medurs/trycka ihop spännaren så att remspänningen släpper. Själva spännrullen bör su byta samtidigt. Mycket troligt att det är den som ljudet kommer ifrån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.