|
|
|
|---|---|
|
Ja, helt enkelt. Som jag förstår så är det plast mot metall, inte kullager i den. Jag har läst om de som smort upp den, men inte hittat någon beskrivning på hur man enklast går tillväga. Eftersom den vid fuktigt väderlag "tjippar" som fan så vore det trevligt. Tips, någon? Power is FUN without Control www.geronimoagency.com | |
|
Plast mot metall har man möjligtvis i små leksaksmotorer på sin höjd. I stället för kullager har man metallbussningar, oftast av sintrad brons som "impregneras" med olja vid tillverkningen. Kullager undviker man gärna i dessa sammanhang eftersom de inte är så tystgående. Kan man bara komma åt metallbussningarna så kan man droppa på lite olja men det blir tyvärr ingen riktigt långvarig lösning. Bäst är att pilla ut bussningarna och koka i fett som då dras in i metallens sintrade porer. Lite omständigt medges, men ger långsiktigt resultat. FP |
|
|
Hej fläkten kommer du åt från motor utrymmet 1 Ta bort gallret som sitter vid rutan (luftintaget) 2 Ta bort hela luftintaget. för att göra det måste du ta bort alla motorkåpor och då är det är fortfarande jävligt trångt. 3 nu ser du fläkten men det är ingen rolig historia att ta lös den så smörj den på plats. Om du ändå vill ta ut fläkten och göra en mera permanent lagning tänk då på att fläkt hjulen (två st, en på varje sida om motorn) är balanserade på motor axeln. fläkt hjulen måste bort på plats innan det går att ta ut motorn. |
|
|
Ok, tack så mkt! Jag ska försöka se till detta så snart jag kan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.